• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rol oyunlarında sosyal etkileşim ve dilsel gelişim

Tarih

2011

Yazar

Karakaya, Zeki

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmada rol oyunlarının sosyal etkileşim ve dilsel gelişim üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Oyunlar sadece çocuğun okulöncesi dönemde kendi kendine oynadığı serbest faaliyetler değildir, artık yaygın ve örgün eğitim içinde yer almaktadır: Okulöncesi eğitim ve öğretim kuruluşlarının müfredat programları içinde yer aldığı gibi aynı zamanda eğitimde bir öğretim metodu olarak da kullanılmaktadır. Oyun adeta gelişmenin zengin bir kaynağı gibidir. Bu sayede çocuklar birçok yönden yeti ve becerilerini geliştirebilmektedir. Günümüzde sayısızca oyun çeşidi vardır; bunların da farklı eğitici ve geliştirici yönleri vardır. Bizim araştırma konusu olarak seçtiğimiz rol oyunlarının çocuğun sosyal ve dilsel gelişimine doğrudan katkıda bulunduğu gözlemlenmiştir. Oyunlar, en az iki kişiyle oynandığı için her şeyden önce sosyal etkileşim meydana gelmektedir. Sosyal etkileşim ise diyaloga ve iletişime vesile olmaktadır. Çocuk sözlü, sözsüz iletişim kurmayı öğrenmekte ve bu vesileyle konuşma becerilerini geliştirebilmektedir. Sosyal etkileşim ve iletişim esnasında başka bir takım dilsel beceriler de gelişmektedir. Bu beceriler daha çok bilişsel sürece bağlı elde edilen dilbilimsel ve dilbilgisel gelişmelerdir. Oyun bilhassa anlamlama döneminde somuttan soyut kavram edinimine geçişi sağlamakta ve sembol edinimine önemli katkılarda bulunmaktadır. Rol oyunlarının başka faydaları da vardır. Örneğin çocuğun sosyalleşme sürecine ve kişilik geliştirmesine yardımcı olmaktadır.
 
This study examines the effects on social interaction and language development in role plays. The plays are not the free activities children themselves play during pre-school-service, but are the activities involved in formal or informal education system. They currently take place a great deal in the curriculum of pre-service teaching programs as well as being a prolific teaching method in formal education. Plays, which improve children‘s faculties and abilities in many ways, serve like a rich source of development. Today there are many kinds of plays having different training and improving aspects. The role plays selected for scrutiny have proved that they contribute to the immediate social and language development of children. Since the plays need at least two partners to perform, they likely create social interactions which eventually lead to dialog and communication between partners. Thus, children learning verbal and nonverbal communication improve speaking abilities. During the social interaction and communication, some other language abilities develop as well. These abilities are the linguistic and grammatical developments as a consequence of cognitive process. Plays especially during the signifying era cause concept acquiring from concrete to abstract and contribute much to symbol acquiring. The role plays have other benefits for children such as social and individual development.
 

Kaynak

Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi

Cilt

31

Sayı

2

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNeU9UZ3pNdz09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/8743

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.