Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPamuk, Sönmez
dc.date.accessioned2020-06-21T10:35:35Z
dc.date.available2020-06-21T10:35:35Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1303-0094
dc.identifier.issn2149-5459
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNeU9UTTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/8742
dc.description.abstractBilgi çağının bir gereksinimi olarak çalışan veya herhangi bir sebepten dolayı geleneksel eğitim kurumlarından uzak olan bireylerin ihtiyaç duyduğu güncel bilgiye erişim ihtiyacına cevap vermek artık bir zorunluluk haline gelimiştir. Bilgi iletişim teknolojilerinde meydana gelen gelişmeler her ne kadar eğitimcilere fırsatlar sunmakta olsada, bu teknolojilerin öğrenme ve öğretmen faaliyetlerinde nasıl kullanılması gerektiği, uygun pedagojik yaklaşımların neler olabilieceği cevaplanması gereken bir sorun olarak beklemektedir. Bu çalışma, verilen sebeplerden dolayı, özellikle uzaktan eğitim faaliyetlerinde pedagojik dinamiklerin neler olabileceğini yetişkin öğrencilerin tecrübeleri ile incelemek üzere yürütülmüştür. Bu bağlamda, öğrencilerin uzaktan eğitimde öğrenme üzerine genel görüşlerinin yanı sıra hangi unsurların önemli olduğu tartışılmıştır. Katılımcılara göre başarılı bir uzaktan eğitim faaliyeti için pedagojik bir planlamanın ve bu planın hayata geçirilmesi ile ilgili bir takım stratejilerin dikkate alınması gerekmektedir. Bunlardan en önemlileri, öğretim öncesi iyi bir pedagojik planlama (tasarımın) yapılması, öğretim faaliyetinde bulunan öğretmen ve öğrencilerin sistem içerisinde var olduklarını hissettirmeleri, ve öğrencilerin öğrenmeleri ile ilgili bir geri beslemeye dikkat edilmesi gereği vurgulanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe need for providing opportunities for those who seek for advancing his or her knowledge and skills on different subjects while they are away from campus has been a requirement of the era we live in. Thus, the diffusion of distance education concept among educators and use of related technologies in many campuses has been growing. Although different advanced technologies are available for preparing and delivering content online, the important question on how to use these technologies still remains unanswered. Literature on the subject recommends that having access to technology itself does not produce desired outcome, unless it is supported with appropriate pedagogical approaches. This study, therefore, was designed to investigate pedagogy of teaching and learning online from adult students‘ perspectives. Specifically, to understand pedagogical factors that impact student understanding of the content online, how adult students in an online program assess pedagogical approaches represented by course instructors, weaknesses they have experienced and ideas what would be done in terms of pedagogical approach so that adult learners learn better in online environments. Participants stressed on the importance of pedagogical planning and implementation strategies. Among those issues, planning before teaching, social presence through interactions, and feedback mechanism are mostly indicated issues necessary for effective teaching and learning online.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleThe need for pedagogical change in online adult learning: A distance education case in a traditional universityen_US
dc.title.alternativeUzaktan eğitim ile öğrenmede pedagojik değişim ihtiyacı: Geleneksel bir üniversitede yürütülen uzaktan eğitim çalışmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage389en_US
dc.identifier.endpage405en_US
dc.relation.journalGaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster