• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The need for pedagogical change in online adult learning: A distance education case in a traditional university

Tarih

2012

Yazar

Pamuk, Sönmez

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bilgi çağının bir gereksinimi olarak çalışan veya herhangi bir sebepten dolayı geleneksel eğitim kurumlarından uzak olan bireylerin ihtiyaç duyduğu güncel bilgiye erişim ihtiyacına cevap vermek artık bir zorunluluk haline gelimiştir. Bilgi iletişim teknolojilerinde meydana gelen gelişmeler her ne kadar eğitimcilere fırsatlar sunmakta olsada, bu teknolojilerin öğrenme ve öğretmen faaliyetlerinde nasıl kullanılması gerektiği, uygun pedagojik yaklaşımların neler olabilieceği cevaplanması gereken bir sorun olarak beklemektedir. Bu çalışma, verilen sebeplerden dolayı, özellikle uzaktan eğitim faaliyetlerinde pedagojik dinamiklerin neler olabileceğini yetişkin öğrencilerin tecrübeleri ile incelemek üzere yürütülmüştür. Bu bağlamda, öğrencilerin uzaktan eğitimde öğrenme üzerine genel görüşlerinin yanı sıra hangi unsurların önemli olduğu tartışılmıştır. Katılımcılara göre başarılı bir uzaktan eğitim faaliyeti için pedagojik bir planlamanın ve bu planın hayata geçirilmesi ile ilgili bir takım stratejilerin dikkate alınması gerekmektedir. Bunlardan en önemlileri, öğretim öncesi iyi bir pedagojik planlama (tasarımın) yapılması, öğretim faaliyetinde bulunan öğretmen ve öğrencilerin sistem içerisinde var olduklarını hissettirmeleri, ve öğrencilerin öğrenmeleri ile ilgili bir geri beslemeye dikkat edilmesi gereği vurgulanmıştır.
 
The need for providing opportunities for those who seek for advancing his or her knowledge and skills on different subjects while they are away from campus has been a requirement of the era we live in. Thus, the diffusion of distance education concept among educators and use of related technologies in many campuses has been growing. Although different advanced technologies are available for preparing and delivering content online, the important question on how to use these technologies still remains unanswered. Literature on the subject recommends that having access to technology itself does not produce desired outcome, unless it is supported with appropriate pedagogical approaches. This study, therefore, was designed to investigate pedagogy of teaching and learning online from adult students‘ perspectives. Specifically, to understand pedagogical factors that impact student understanding of the content online, how adult students in an online program assess pedagogical approaches represented by course instructors, weaknesses they have experienced and ideas what would be done in terms of pedagogical approach so that adult learners learn better in online environments. Participants stressed on the importance of pedagogical planning and implementation strategies. Among those issues, planning before teaching, social presence through interactions, and feedback mechanism are mostly indicated issues necessary for effective teaching and learning online.
 

Kaynak

Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Cilt

11

Sayı

2

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNeU9UTTJOZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/8742

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.