• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Perceptions of Secondary Education Science Teacher Candidates on Their Teaching Profession Competencies

Tarih

2017

Yazar

Tural, Güner

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmanın amacı ortaöğretim fen öğretmen adaylarının öğretmen mesleğine yönelik yeterlilikleri hakkındaki algılarını belirlemektir. Bu amaçla öğretmen yeterlilikleri ölçeği ile bazı değişkenlere göre nicel veriler elde edilmiştir. Araştırma 155 ortaöğretim fen öğretmen adayı ile yürütülmüştür. İki faktörlü ANOVA test sonuçları program türü açısında anlamlı farklılık göstermiş fakat alan, cinsiyeş ve yaş açısından anlamlı bir farklılık ortaya çıkmamıştır. Çalışmada ortaöğretim fen öğretmen adaylarının genel olarak öğretmenlik mesleği yeterlilikleri açısından kendilerini yeterli olarak algıladıkları sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen adaylarının kendilerini en fazla yeterli algıladıkları konular; "öğrencileri ilgi ile dinleme", "demokratik bir öğrenme ortamı sağlama" ve "konuları yaşamla ilişkilendirme" dir
 
The purpose of this study was to determine the perceptions of secondary education science teacher candidates on their teaching profession competencies. Quantitative data were collected via "Teacher Competencies Scale" according to some variables. The study was conducted with 155 secondary education science teacher candidates. Two-way ANOVA test results showed significant difference in terms of the type of the program but no significant differences were detected in terms of field, gender and age. It was concluded that secondary education science teacher candidates perceive themselves adequate for teaching profession competencies in general. They perceived themselves most adequate for topics such as "listening to students with interest", "providing a democratic learning environment," and "associating subjects with life."
 

Kaynak

Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi

Cilt

25

Sayı

3

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJeU5qRXdNQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/8735

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.