Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTural, Güner
dc.date.accessioned2020-06-21T10:35:33Z
dc.date.available2020-06-21T10:35:33Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJeU5qRXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/8735
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ortaöğretim fen öğretmen adaylarının öğretmen mesleğine yönelik yeterlilikleri hakkındaki algılarını belirlemektir. Bu amaçla öğretmen yeterlilikleri ölçeği ile bazı değişkenlere göre nicel veriler elde edilmiştir. Araştırma 155 ortaöğretim fen öğretmen adayı ile yürütülmüştür. İki faktörlü ANOVA test sonuçları program türü açısında anlamlı farklılık göstermiş fakat alan, cinsiyeş ve yaş açısından anlamlı bir farklılık ortaya çıkmamıştır. Çalışmada ortaöğretim fen öğretmen adaylarının genel olarak öğretmenlik mesleği yeterlilikleri açısından kendilerini yeterli olarak algıladıkları sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen adaylarının kendilerini en fazla yeterli algıladıkları konular; "öğrencileri ilgi ile dinleme", "demokratik bir öğrenme ortamı sağlama" ve "konuları yaşamla ilişkilendirme" diren_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determine the perceptions of secondary education science teacher candidates on their teaching profession competencies. Quantitative data were collected via "Teacher Competencies Scale" according to some variables. The study was conducted with 155 secondary education science teacher candidates. Two-way ANOVA test results showed significant difference in terms of the type of the program but no significant differences were detected in terms of field, gender and age. It was concluded that secondary education science teacher candidates perceive themselves adequate for teaching profession competencies in general. They perceived themselves most adequate for topics such as "listening to students with interest", "providing a democratic learning environment," and "associating subjects with life."en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titlePerceptions of Secondary Education Science Teacher Candidates on Their Teaching Profession Competenciesen_US
dc.title.alternativeOrtaöğretim Fen Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleği Yeterlilikleri Hakkındaki Algılarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1249en_US
dc.identifier.endpage1262en_US
dc.relation.journalKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster