Perceptions of Secondary Education Science Teacher Candidates on Their Teaching Profession Competencies
Abstract
Bu çalışmanın amacı ortaöğretim fen öğretmen adaylarının öğretmen mesleğine yönelik yeterlilikleri hakkındaki algılarını belirlemektir. Bu amaçla öğretmen yeterlilikleri ölçeği ile bazı değişkenlere göre nicel veriler elde edilmiştir. Araştırma 155 ortaöğretim fen öğretmen adayı ile yürütülmüştür. İki faktörlü ANOVA test sonuçları program türü açısında anlamlı farklılık göstermiş fakat alan, cinsiyeş ve yaş açısından anlamlı bir farklılık ortaya çıkmamıştır. Çalışmada ortaöğretim fen öğretmen adaylarının genel olarak öğretmenlik mesleği yeterlilikleri açısından kendilerini yeterli olarak algıladıkları sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen adaylarının kendilerini en fazla yeterli algıladıkları konular; "öğrencileri ilgi ile dinleme", "demokratik bir öğrenme ortamı sağlama" ve "konuları yaşamla ilişkilendirme" dir The purpose of this study was to determine the perceptions of secondary education science teacher candidates on their teaching profession competencies. Quantitative data were collected via "Teacher Competencies Scale" according to some variables. The study was conducted with 155 secondary education science teacher candidates. Two-way ANOVA test results showed significant difference in terms of the type of the program but no significant differences were detected in terms of field, gender and age. It was concluded that secondary education science teacher candidates perceive themselves adequate for teaching profession competencies in general. They perceived themselves most adequate for topics such as "listening to students with interest", "providing a democratic learning environment," and "associating subjects with life."
Source
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim DergisiVolume
25Issue
3URI
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJeU5qRXdNQT09https://hdl.handle.net/20.500.12712/8735