• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Teachers’ Computer Self-Efficacy Scale: Development and Validation

Tarih

2019

Yazar

Şendurur, Polat
Yıldırım, İbrahim Soner

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The aim of the study is to develop a computer self-efficacy scale (CSES) to assess teachers’ computer self-efficacy beliefs in terms of technology integration. A valid and reliable instrument is a need for technology integration studies because computer self-efficacy has been shown as a generic variable in different technology adaptation studies. This scale provides with an alternative measurement for researchers through a major focus on technology integration related dimensions. 110 pre-service, and 115 in-service teachers participated in the study. Exploratory and confirmatory factor analyses, and reliability analyses indicated high validity and reliability of CSES. Five subscales were revealed and confirmed after EFA and CFA. Each factor has reliability coefficients higher that .89. All the results supported that CSES is an acceptable instrument to measure teachers’ computer self-efficacy beliefs.
 
Bu araştırmanın amacı, teknoloji entegrasyonu bağlamında öğretmenlerin bilgisayar öz-yeterlilik inançlarını ölçmek için bir ölçek geliştirmektir. Teknoloji adaptasyonu üzerine yapılan çalışmaların ve geliştirilen modellerin birçoğunda bilgisayar öz-yeterliliği genel bir değişken olarak gözlemlendiğinden, geçerliliği ve güvenirliği test edilmiş ölçme araçları teknoloji entegrasyonu çalışmaları için önemli bir gereksinimdir. Bu çalışmanın amacı araştırmacılar için odak noktası bilgisayar ve teknoloji entegrasyon boyutunda alternatif bir ölçme aracı sunmaktadır. Çalışmaya 110 öğretmen adayı ve 115 hizmet-içi öğretmen katılmıştır. Keşfedici ve onaylayıcı faktör analizleri, güvenilirlik analizleri çalışma sonunda elde edilen bilgisayar öz-yeterlilik ölçeğin yüksek geçerlilik ve güvenilirliğe sahip olduğunu göstermiştir. Her bir alt boyut .89’un üzerinde geçerlilik düzeyine sahip beş alt boyut ortaya çıkarılmıştır. Sonuçlar ölçeğin öğretmenlerin öz-yeterlilik algılarını ölçmek için uygun olduğunu göstermektedir.
 

Kaynak

Kastamonu Eğitim Dergisi

Cilt

27

Sayı

2

Bağlantı

https://doi.org/10.24106/kefdergi.2497
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpNNE16STRPQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/8699

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.