Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞendurur, Polat
dc.contributor.authorYıldırım, İbrahim Soner
dc.date.accessioned2020-06-21T10:35:25Z
dc.date.available2020-06-21T10:35:25Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.issn2147-9844
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24106/kefdergi.2497
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpNNE16STRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/8699
dc.description.abstractThe aim of the study is to develop a computer self-efficacy scale (CSES) to assess teachers’ computer self-efficacy beliefs in terms of technology integration. A valid and reliable instrument is a need for technology integration studies because computer self-efficacy has been shown as a generic variable in different technology adaptation studies. This scale provides with an alternative measurement for researchers through a major focus on technology integration related dimensions. 110 pre-service, and 115 in-service teachers participated in the study. Exploratory and confirmatory factor analyses, and reliability analyses indicated high validity and reliability of CSES. Five subscales were revealed and confirmed after EFA and CFA. Each factor has reliability coefficients higher that .89. All the results supported that CSES is an acceptable instrument to measure teachers’ computer self-efficacy beliefs.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, teknoloji entegrasyonu bağlamında öğretmenlerin bilgisayar öz-yeterlilik inançlarını ölçmek için bir ölçek geliştirmektir. Teknoloji adaptasyonu üzerine yapılan çalışmaların ve geliştirilen modellerin birçoğunda bilgisayar öz-yeterliliği genel bir değişken olarak gözlemlendiğinden, geçerliliği ve güvenirliği test edilmiş ölçme araçları teknoloji entegrasyonu çalışmaları için önemli bir gereksinimdir. Bu çalışmanın amacı araştırmacılar için odak noktası bilgisayar ve teknoloji entegrasyon boyutunda alternatif bir ölçme aracı sunmaktadır. Çalışmaya 110 öğretmen adayı ve 115 hizmet-içi öğretmen katılmıştır. Keşfedici ve onaylayıcı faktör analizleri, güvenilirlik analizleri çalışma sonunda elde edilen bilgisayar öz-yeterlilik ölçeğin yüksek geçerlilik ve güvenilirliğe sahip olduğunu göstermiştir. Her bir alt boyut .89’un üzerinde geçerlilik düzeyine sahip beş alt boyut ortaya çıkarılmıştır. Sonuçlar ölçeğin öğretmenlerin öz-yeterlilik algılarını ölçmek için uygun olduğunu göstermektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.isversionof10.24106/kefdergi.2497en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.titleTeachers’ Computer Self-Efficacy Scale: Development and Validationen_US
dc.title.alternativeÖğretmenler için Bilgisayar Öz-yeterlilik Ölçeği: Geliştirme ve Doğrulamaen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume27en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage433en_US
dc.identifier.endpage441en_US
dc.relation.journalKastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster