Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇakıcıa, Dilek
dc.date.accessioned2020-06-21T10:35:18Z
dc.date.available2020-06-21T10:35:18Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1305-578X
dc.identifier.issn1305-578X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpBNE5UazFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/8668
dc.description.abstractBu çalışma İngilizce öğretmenlerinin okuma stratejilerinin kullanımına ilişkin inançlarını ve okuma basamaklarında hangi stratejileri tercih ettiklerini incelemeyi amaçlamıştır. Ayrıca, bu çalışma öğretmenlerin cinsiyet ve çalıştıkları okul türü değişkenleri ile strateji kullanımlarını kıyaslamayı hedeflemiştir. Araştırmaya ortaokul ve liselerde çalışmakta olan 44 İngilizce öğretmeni katılmıştır. Araştırmada veriler, İlk (2012) tarafından geliştirilen anketin uyarlanmasıyla toplanmıştır. Verileri analiz etmek için, her maddenin frekansı ve yüzdelik değeri alınmış, ayrıca Mann Whitney U test kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmenler genellikle bütün okuma basamaklarındaki stratejilerin gerekliliğine inanmakta ve bu stratejileri kullanmaktadırlar. Ancak, okuma sonrası stratejileri daha az tercih edilmiştir. Öğretmenlerin cinsiyetleri ve çalıştıkları okul türleri ile kullandıkları okuma stratejileri arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.en_US
dc.description.abstractThis study aims to investigate EFL teachers' beliefs about the use of reading strategies and what strategies they employ through reading stages in EFL classrooms. In addition, the study aims to compare the teachers' gender and the schools where they are working with the strategies they use. A total of 44 EFL teachers (18 females, 26 males) working in secondary and high schools participated in this study. Data are collected by the questionnaire (a 51-item Likert-Type scale) developed by İlk (2012). The research methdodology applied in this study is quantitative design. Frequencies, percentages and Mann Withney U test are used to analyze the data obtained. According to the results of the research, the teachers generally believe the necessity of the reading strategies and they prefer to use reading strategies almost in all stages. Besides, the results of the study indicate that postreading strategies are the least preferred strategies and there is not any relationship between teachers' gender and school types and their beliefs about reading strategies.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.titleEFL Teachers' Beliefs about the Use of Reading Strategiesen_US
dc.title.alternativeİngilizce Öğretmenlerinin Okuma Stratejilerinin Kullanımına Yönelik İnançlarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage183en_US
dc.identifier.endpage194en_US
dc.relation.journalJournal of Language and Linguistic Studiesen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster