• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İlkokullarda Çalışan Öğretmenlerin, Maarif Müfettişleri ve Okul Müdürlerinin Yapmış Olduğu Rehberlik Çalışmalarından Yararlanma Düzeylerinin İncelenmesi*

Tarih

2016

Yazar

Can, Ertuğ
Gündüz, Yüksel

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

İlkokullarda çalışan öğretmenlerin etkililiklerinin arttırılmasında rehberlik çalışmalarının büyük rolü bulunmaktadır. İlkokullarda çalışan öğretmenlere yönelik rehberlik çalışmaları genellikle maarif müfettişleri ve okul müdürleri tarafından yapılmaktadır. Bu araştırma ile resmî ilkokullarda görevli öğretmenlerin, maarif müfettişleri ve okul müdürlerinin yapmış olduğu rehberlik çalışmalarından yararlanma düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Yüz yüze görüşme yöntemi ile elde edilen veriler nitel araştırma yöntemleri ile incelenerek içerik analizi yoluyla değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Araştırmaya katılan öğretmenlerin büyük bir çoğunluğu, okul müdürlerinin ve maarif müfettişlerinin etkili bir rehberlik yapamadığını ve bu rehberlik çalışmalarından yeterli derecede yararlanamadıklarını, yürütülen rehberlik çalışmalarının karşılaştıkları sorunların çözümüne yardımcı olmadığını düşünmektedirler. Araştırmaya katlan öğretmenler, rehberlik faaliyetlerinin bu alanda eğitimli olmaları koşuluyla, okul müdürleri tarafından yürütülmesinin daha faydalı olacağını düşünmektedirler.
 
Guidance to primary school teachers plays a big role in increasing their success. Guidance to primary school teachers is generally undertaken by educational supervısors and principals. This study aims at determining the rate of benefit public primary school teachers' get from the guidance of educational supervısors and principals. Data from face to face interviews have been investigated using qualitative research methods and evaluated by content analysis. Most of the teachers participating in the study think that principals and educational supervısors are not able to give effective guidance and they cannot benefit from the guidance sufficiently, guidance studies are not of help to solve the problems they encountered. Teachers participating in the study think that guidance activities will be more useful if they are undertaken by principals who are trained in this area.
 

Kaynak

Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi

Cilt

22

Sayı

1

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFd056QTJOZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/8542

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.