• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İlkokullarda Çalışan Öğretmenlerin, Maarif Müfettişleri ve Okul Müdürlerinin Yapmış Olduğu Rehberlik Çalışmalarından Yararlanma Düzeylerinin İncelenmesi*

Date

2016

Author

Can, Ertuğ
Gündüz, Yüksel

Metadata

Show full item record

Abstract

İlkokullarda çalışan öğretmenlerin etkililiklerinin arttırılmasında rehberlik çalışmalarının büyük rolü bulunmaktadır. İlkokullarda çalışan öğretmenlere yönelik rehberlik çalışmaları genellikle maarif müfettişleri ve okul müdürleri tarafından yapılmaktadır. Bu araştırma ile resmî ilkokullarda görevli öğretmenlerin, maarif müfettişleri ve okul müdürlerinin yapmış olduğu rehberlik çalışmalarından yararlanma düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Yüz yüze görüşme yöntemi ile elde edilen veriler nitel araştırma yöntemleri ile incelenerek içerik analizi yoluyla değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Araştırmaya katılan öğretmenlerin büyük bir çoğunluğu, okul müdürlerinin ve maarif müfettişlerinin etkili bir rehberlik yapamadığını ve bu rehberlik çalışmalarından yeterli derecede yararlanamadıklarını, yürütülen rehberlik çalışmalarının karşılaştıkları sorunların çözümüne yardımcı olmadığını düşünmektedirler. Araştırmaya katlan öğretmenler, rehberlik faaliyetlerinin bu alanda eğitimli olmaları koşuluyla, okul müdürleri tarafından yürütülmesinin daha faydalı olacağını düşünmektedirler.
 
Guidance to primary school teachers plays a big role in increasing their success. Guidance to primary school teachers is generally undertaken by educational supervısors and principals. This study aims at determining the rate of benefit public primary school teachers' get from the guidance of educational supervısors and principals. Data from face to face interviews have been investigated using qualitative research methods and evaluated by content analysis. Most of the teachers participating in the study think that principals and educational supervısors are not able to give effective guidance and they cannot benefit from the guidance sufficiently, guidance studies are not of help to solve the problems they encountered. Teachers participating in the study think that guidance activities will be more useful if they are undertaken by principals who are trained in this area.
 

Source

Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi

Volume

22

Issue

1

URI

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFd056QTJOZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/8542

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Library || Ondokuz University || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs University, Samsun, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Ondokuz University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.