Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖztürk, Hayrettin
dc.date.accessioned2020-06-21T10:34:52Z
dc.date.available2020-06-21T10:34:52Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn2587-1854
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRVeE9ESTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/8526
dc.description.abstractBu makalede, modern Hintli yazar Abdülhamîd el?Ferâhî 1863?1930’nin Kur’ân’daki yeminlere yaklaşımı incelenmektedir. Ferâhî, Kur’an yeminlerine yeni bir yorum getirir. Ona göre bir yemin, bir MB muksemün bih ve bir MA muksemün ‘aleyh’den oluşur. Bu ikisi arasında bir ilişki vardır. MA amaçtır ve MB ise araçtır. Ferahi, ne klasik alimler gibi üzerine yemin edilen nesnelerin yüceltilmesini savunur, ne de batılı alimler gibi kehanet türü yeminleri. Ferâhî’ye göre Kur’an’daki yeminlerin amacı, MA’i desteklemek veya kuvvetlendirmek değil, bir delil sunmaktır. Kur’andaki yeminler, kanıt türünden yeminlerdir. Yine Ferâhî, yeminleri geleneksel âlimler gibi teolojik açıdan değerlendirmek yerine, onları tarihi?dilbilimsel açıdan değerlendirir. Gelenekçi ilim adamları, manzum yeminlerin delil olmasını reddederken; Ferâhî, hem Kur’an’daki yeminlere hem de manzum yeminlere uygulanabilecek bir teori ortaya koyar.en_US
dc.description.abstractIn this article, the view of oaths in the Qur'ân by a modern Indian writer, Abdulhamid el‐Farahi 􁈺1863‐1930􁈻, was discussed. Farahi offers a new interpretation of the Qur‘anic oaths. According to him, an oath consists of two parts; muksemün bih􁈺MB􁈻 and muksemün ‘aleyh􁈺MA􁈻 and the relationship between them. MA is an aim and MB is a tool. Farahi defends his interpretation of the oaths as neither the glorification of swearing on an objects as many classic scholars believe or as Western Scholars believe that the oaths are prophecy. According to Farahi, the purpose of the Qur‘anic oaths are not to support or strengthen the MA, but to be presented as evidence. Qur‘anic oaths are believed to be a type of evidence oaths. Farahi evaluates the oaths from a historical‐linguistic and scientific perspective instead of viewing the oaths from theological perspective as traditional scholars. While traditional scholars reject the verse oaths to be an evidence, Ferahi, expresses a theory which can be applied to both Qur‘anic oaths anden_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.titleAbdülHamîd El?Ferâhî’nin “kur’ân’daki yeminler”adlı çalışması üzerine bazı değerlendirmeleren_US
dc.title.alternativeAbd Al?Hamîd Al?Arâhî 1863?1930 :The qur’an oathsen_US
dc.typeotheren_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue34en_US
dc.identifier.startpage37en_US
dc.identifier.endpage70en_US
dc.relation.journalOndokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster