Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYaman, İsmail
dc.date.accessioned2020-06-21T10:34:49Z
dc.date.available2020-06-21T10:34:49Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1309-0682
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29329/mjer.2019.202.9
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpNeE5qTXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/8497
dc.description.abstractİngilizce bugün tüm dünyada ortak iletişim dilidir ve dünyanın her yerinde olduğu gibi Türkiye’de de enpopüler yabancı dildir. Dolayısıyla, Türkiye’de İngilizcenin öğretimine ve öğrenimine büyük bir çabaharcanmaktadır. Yıllar içinde daha iyi bir İngilizce eğitimi için bazı sistem ve müfredat değişiklikleri yapılmıştır.Ancak bu değişikliklerin başarı şansı sahadaki uygulayıcı olan İngilizce öğretmenlerine bağlıdır. Bu çalışmakapsamında, öncelikle İngilizcenin Türkiye’deki statüsü ve mevcut İngilizce öğretmenlerinin profilleri üzerindedurulacaktır. Sonrasında ise, mevcut ve gelecek İngilizce öğretmenleri için öğretmenlik üst kimliğini öncelemek,öğrencilere saygı duymak, branş farkındalığına sahip olmak, konformizmi terk etmek, öğrenen özerkliğine değervermek, mesleki gelişimi sürdürülebilir kılmak ve kuramı hakkıyla uygulamaya dökmek başlıkları altında bazıkatkı sağlayıcı önerilerde bulunulacaktır.en_US
dc.description.abstractEnglish is the common language of communication in the world today and it is the most popularforeign language in Turkey as it is anywhere in the world. Thus, a major effort is spent to the teaching andlearning of English in Turkey. Over the years, some system and curriculum changes have been made for a betterEnglish education. However, the success of these changes depends on the English teachers who are thepractitioners in the field. In this study, we will primarily focus on the status English in Turkey and the profiles ofthe current English language teachers. Then, some suggestions will be introduced for current and future Englishlanguage teachers under the headings of adopting teaching profession as an upper identity, respecting students,developing branch awareness, abandoning conformism, giving value to learner autonomy, making professionaldevelopment sustainable and putting theory into practice properly.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.29329/mjer.2019.202.9en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.titleTürkiye'de İngilizce Öğretmeni Olmak' Üzerine Bazı Değerlendirmeler ve Önerileren_US
dc.title.alternativeSome Thoughts and Suggestions on ‘Being an English Language Teacher in Turkey’en_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue28en_US
dc.identifier.startpage157en_US
dc.identifier.endpage172en_US
dc.relation.journalAkdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster