• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Türkiye'de İngilizce Öğretmeni Olmak' Üzerine Bazı Değerlendirmeler ve Öneriler

Tarih

2019

Yazar

Yaman, İsmail

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

İngilizce bugün tüm dünyada ortak iletişim dilidir ve dünyanın her yerinde olduğu gibi Türkiye’de de enpopüler yabancı dildir. Dolayısıyla, Türkiye’de İngilizcenin öğretimine ve öğrenimine büyük bir çabaharcanmaktadır. Yıllar içinde daha iyi bir İngilizce eğitimi için bazı sistem ve müfredat değişiklikleri yapılmıştır.Ancak bu değişikliklerin başarı şansı sahadaki uygulayıcı olan İngilizce öğretmenlerine bağlıdır. Bu çalışmakapsamında, öncelikle İngilizcenin Türkiye’deki statüsü ve mevcut İngilizce öğretmenlerinin profilleri üzerindedurulacaktır. Sonrasında ise, mevcut ve gelecek İngilizce öğretmenleri için öğretmenlik üst kimliğini öncelemek,öğrencilere saygı duymak, branş farkındalığına sahip olmak, konformizmi terk etmek, öğrenen özerkliğine değervermek, mesleki gelişimi sürdürülebilir kılmak ve kuramı hakkıyla uygulamaya dökmek başlıkları altında bazıkatkı sağlayıcı önerilerde bulunulacaktır.
 
English is the common language of communication in the world today and it is the most popularforeign language in Turkey as it is anywhere in the world. Thus, a major effort is spent to the teaching andlearning of English in Turkey. Over the years, some system and curriculum changes have been made for a betterEnglish education. However, the success of these changes depends on the English teachers who are thepractitioners in the field. In this study, we will primarily focus on the status English in Turkey and the profiles ofthe current English language teachers. Then, some suggestions will be introduced for current and future Englishlanguage teachers under the headings of adopting teaching profession as an upper identity, respecting students,developing branch awareness, abandoning conformism, giving value to learner autonomy, making professionaldevelopment sustainable and putting theory into practice properly.
 

Kaynak

Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi

Cilt

13

Sayı

28

Bağlantı

https://doi.org/10.29329/mjer.2019.202.9
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpNeE5qTXdNQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/8497

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.