Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHasançebi, Burcu
dc.contributor.authorTerzi, Yüksel
dc.contributor.authorKüçük, Zafer
dc.date.accessioned2020-06-21T10:26:22Z
dc.date.available2020-06-21T10:26:22Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2149-3367
dc.identifier.issn2149-3367
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.35414/ akufemubid.615452
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpNd056RXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/7644
dc.description.abstractTest geliştirme sürecinin birçok adımı vardır. Bu süreçte en önemli adım, testin geçerliliğini vegüvenilirliğini belirlemektir. Madde yanlılığını belirlemek ise, testin geçerliliği ve güvenilirliği için önemlibir kavramdır. Bir maddenin yanlı olması için, Değişen Madde Fonksiyonu içermesi gerekir. Bununlabirlikte, yalnızca DMF'nin varlığı, maddeyi yanlı yapmaz. Maddeye verilen cevaplardaki farklılık, altgruplardaki deneklerin yetenek düzeylerinde farklılık ortaya çıktığında olması gereken bir durumdur. Budurumu yanlılık olarak yorumlamak doğru değildir. Heterojen bir popülasyon üzerinde bir testyapılacaksa, yanlılık analizi ölçüm sürecinin en önemli bileşeni haline gelir. Buradaki en önemli hedefdenekler için adil, hassas ve duyarlı ölçümler yapmaktır. Bu çalışmada, Karadeniz Teknik Üniversitesiİstatistik ve Bilgisayar Bilimleri Bölümü'ndeki 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin olasılık teorisi okuryazarlıkdüzeyleri ölçülmüştür. 3. ve 4. sınıf öğrencilerine 10 maddelik bir okuryazarlık testi uygulanmıştır.Öğrencilerin cevaplarına göre cinsiyet ve sınıf seviyesinde yanlılık analizi yapılmıştır. DMF analiziyaparken, Raju’nun Alan Ölçümü ve Lord’un ?2İstatistiği kullanılmıştır. Analizler R yazılımı kullanılarakyapılmıştır. DMF içeren maddeler için uzman görüşüne başvurulmuştur. Analiz sonuçlarına göre, bazıtest maddelerinin cinsiyet ve sınıf düzeylerine göre yanlı olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe process of test development has many steps. The most important step in this process is todetermine the validity and reliability of the test. Detection of item bias is an important concept for thevalidity and reliability of test. In order for an item to be biased, it must contain differential item function(DIF). However, the presence of DIF alone does not make the item biased. When there are differencesin the skill levels of the subjects in the sub-groups, it is expected that there will be differences in theresponses to the item. Nevertheless, it is not correct to interpret this situation as bias. If a test is to beperformed on a heterogeneous population, bias analysis becomes the most important component ofthe measurement process. The primary objective here is to make fair, precise and sensitivemeasurement for subjects. In this study, probability theory literacy levels of 3rd and 4th grade studentsat the Department of Statistics and Computer Sciences of Karadeniz Technical University weremeasured. A 10-item literacy test was applied to all 3rd and 4th grade students. According to theanswers of the students, bias analysis was conducted on gender and class level. When performing DIFanalysis, Raju’s Area Measurement and Lord’s ?2Statistics were used with the help of R software. Expertopinion was consulted for items containing DIF. According to the results of the analysis, some test itemswere found to be biased by gender and grade levels.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.35414/ akufemubid.615452en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAstronomi ve Astrofiziken_US
dc.subjectBiyoloji Çeşitliliğinin Korunmasıen_US
dc.subjectBiyolojien_US
dc.subjectKimyaen_US
dc.subjectAnalitiken_US
dc.subjectKimyaen_US
dc.subjectUygulamalıen_US
dc.subjectKimyaen_US
dc.subjectİnorganik ve Nükleeren_US
dc.subjectKimyaen_US
dc.subjectTıbbien_US
dc.subjectKimyaen_US
dc.subjectOrganiken_US
dc.subjectFizikokimyaen_US
dc.subjectGenetik ve Kalıtımen_US
dc.subjectDeniz ve Tatlı Su Biyolojisien_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectOptiken_US
dc.subjectFiziken_US
dc.subjectUygulamalıen_US
dc.subjectFiziken_US
dc.subjectAtomik ve Moleküler Kimyaen_US
dc.subjectFiziken_US
dc.subjectKatı Halen_US
dc.subjectFiziken_US
dc.subjectAkışkanlar ve Plazmaen_US
dc.subjectFiziken_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectFiziken_US
dc.subjectNükleeren_US
dc.subjectFiziken_US
dc.subjectPartiküller ve Alanlaren_US
dc.subjectİstatistik ve Olasılıken_US
dc.subjectBilgisayar Bilimlerien_US
dc.subjectYapay Zekaen_US
dc.subjectBilgisayar Bilimlerien_US
dc.subjectSibernitiken_US
dc.subjectBilgisayar Bilimlerien_US
dc.subjectDonanım ve Mimarien_US
dc.subjectBilgisayar Bilimlerien_US
dc.subjectBilgi Sistemlerien_US
dc.subjectBilgisayar Bilimlerien_US
dc.subjectYazılım Mühendisliğien_US
dc.subjectBilgisayar Bilimlerien_US
dc.subjectTeori ve Metotlaren_US
dc.subjectİnşaat ve Yapı Teknolojisien_US
dc.subjectEnerji ve Yakıtlaren_US
dc.subjectMühendisliken_US
dc.subjectHava ve Uzayen_US
dc.subjectMühendisliken_US
dc.subjectBiyotıpen_US
dc.subjectMühendisliken_US
dc.subjectKimyaen_US
dc.subjectİnşaat Mühendisliğien_US
dc.subjectMühendisliken_US
dc.subjectElektrik ve Elektroniken_US
dc.subjectÇevre Mühendisliğien_US
dc.subjectMühendisliken_US
dc.subjectJeolojien_US
dc.subjectEndüstri Mühendisliğien_US
dc.subjectİmalat Mühendisliğien_US
dc.subjectMühendisliken_US
dc.subjectDenizen_US
dc.subjectMühendisliken_US
dc.subjectMakineen_US
dc.subjectMühendisliken_US
dc.subjectPetrolen_US
dc.subjectGıda Bilimi ve Teknolojisien_US
dc.subjectOrman Mühendisliğien_US
dc.subjectJeokimya ve Jeofiziken_US
dc.subjectJeolojien_US
dc.subjectMalzeme Bilimlerien_US
dc.subjectBiyomalzemeleren_US
dc.subjectMalzeme Bilimlerien_US
dc.subjectSeramiken_US
dc.subjectMalzeme Bilimlerien_US
dc.subjectÖzellik ve Testen_US
dc.subjectMalzeme Bilimlerien_US
dc.subjectKaplamalar ve Filmleren_US
dc.subjectMalzeme Bilimlerien_US
dc.subjectKompozitleren_US
dc.subjectMalzeme Bilimlerien_US
dc.subjectKâğıt ve Ahşapen_US
dc.subjectMalzeme Bilimlerien_US
dc.subjectTekstilen_US
dc.subjectMetalürji Mühendisliğien_US
dc.subjectMeteoroloji ve Atmosferik Bilimleren_US
dc.subjectMaden İşletme ve Cevher Hazırlamaen_US
dc.subjectNanobilim ve Nanoteknolojien_US
dc.subjectNükleer Bilim ve Teknolojisien_US
dc.subjectPolimer Bilimien_US
dc.subjectRobotiken_US
dc.subjectTaşınım Bilimi ve Teknolojisien_US
dc.titleOlasılık Okuryazarlık Testinin Madde Tepki Kuramına Dayalı Yöntemler ile Değişen Madde Fonksiyonu Açısından İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of Probability Literacy Test in terms of Differential Item Function by Methods Based on Item Response Theoryen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage643en_US
dc.identifier.endpage652en_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster