Show simple item record

dc.contributor.authorApaydın, Zeki
dc.contributor.authorÇobanoğlu, E. Omca
dc.contributor.authorTaşkın, Özgür
dc.date.accessioned2020-06-21T10:15:21Z
dc.date.available2020-06-21T10:15:21Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1300-302X
dc.identifier.issn2548-0278
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpRNE9EVTE=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/7295
dc.description.abstractBu makale, evrim teorisi hakkında geçerli olabileceğini düşündüğümüz öğretim modelleri önermektedir. Önerilen modellerden soyağacı çalışması biyoloji biliminde, evrim laboratuvarlarında uygulanan bir modellemedir. Soyağacı çalışmasıyla öğrenciler, canlılardaki özelliklerin benzerlik ve farklılık ilişkilerini algılama fırsatı bularak; biyolojik çeşitlilik ve evrim kavramlarını daha anlamlı öğreneceklerdir. Hat modeli ve özellikle el modeli uygulamaları ise, evrimin temel mekanizmasının algılanmasını; “ bir türün bireylerinin doğrudan bir diğer türün bireylerinden evrimleştiği” yanılgısı yerine “zamanla populasyonların evrimleştiği” bilimsel bilgisinin öğrenilmesini sağlayacaktır. Çalışmada yapılandırıcılık çerçevesi içerisinde sorgulama temelli ve öğrenci merkezliliği kapsayacak etkinlikler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this article is to propose a credible teaching method for the theory of evolution. Cladogram activity is a model used often in biological sciences, especially in evolotuion laboratories. In cladogram activities, students will have an opportunity to understand the similarities and differences among characteristics of living things. Thereby they better will perceive the concept of biological diversity and evolution. By using the line model and especially the hand model the students will be given the opportunity to understand basic processes of evolotuion, and also to correct their preconception that members of a species have evolved directly from those of other species and to replace it with the scientific knowledge that populations have evolved over time. In this study, the activities that embrace inquiry-based and student-centered atmosphere are presented in the frame of constructivism.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleEvrim Öğretimi İçin Model Önerisi: Soyağacı, Hat Modeli ve El Modeli Oluşturmaen_US
dc.title.alternativeA Model Suggestion for Teaching Evolution: Developing Cladogram, Line Model and Hand Modelen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue22en_US
dc.identifier.startpage95en_US
dc.identifier.endpage108en_US
dc.relation.journalOndokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record