Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇelikler, Dilek
dc.contributor.authorGüneş, Tohit
dc.contributor.authorGüneş, Munise Handan
dc.date.accessioned2020-06-21T10:15:01Z
dc.date.available2020-06-21T10:15:01Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1300-302X
dc.identifier.issn2548-0278
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpRNE5qQXc=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/7223
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, matematik öğretmenliği 2. sınıf öğrencilerinin, genel kimya laboratuvarı dersi içerisinde yer alan kimyasal denge deneylerinin raporlaştırılmasında V diyagramı kullanımının öğrenme başarısı üzerine etkisini araştırmaktır. Çalışma deney (N 67) ve kontrol (N 67) grubu olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Uygulama öncesinde deney grubuna ön-test uygulanmış ve testin değerlendirilmesi sonucunda deney ve kontrol grupları arasında anlamlı bir fark olmadığı saptanmıştır (t 0.23; p 0,842). Uygulama sonunda elde edilen son-test başarı puanları ise, öğretimde V diyagramlarının kullanıldığı deney grubu lehine anlamlı bir farklılık (t 9.578; p0.000) göstermektedir.en_US
dc.description.abstractV diagrams explaining knowledge and knowledge production process is one of the teaching strategies used aiming to provide meaningful learning in laboratories. The aim of the present study is to investigate the effects of V-diagrams on the learning achievement of chemical equilibrium in chemistry laboratory of second years mathematic trainer teachers. The subjects were divided into two groups: experimental (N67) and control (N67). Before the application, both groups received a pre-test. The results of the test showed nonsignificance difference between the experimental and control groups (t 0.23; p 0,842). The post-test achievement scores of the experimental group using V-diagrams in teaching showed a significant difference in favor of the experimental group (t 9.578; p0.000)en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleGenel Kimya Laboratuvarında Kimyasal Denge Konusunun Anlaşılması ve Tekrar Edilmesinde V Diyagramının Kullanımıen_US
dc.title.alternativeUsing of V Diagrams for Understanding and Repeating of Chemical Equilibrium in Chemistry Laboratoriesen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue22en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage7en_US
dc.relation.journalOndokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster