Genel Kimya Laboratuvarında Kimyasal Denge Konusunun Anlaşılması ve Tekrar Edilmesinde V Diyagramının Kullanımı
Abstract
Bu çalışmanın amacı, matematik öğretmenliği 2. sınıf öğrencilerinin, genel kimya laboratuvarı dersi içerisinde yer alan kimyasal denge deneylerinin raporlaştırılmasında V diyagramı kullanımının öğrenme başarısı üzerine etkisini araştırmaktır. Çalışma deney (N 67) ve kontrol (N 67) grubu olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Uygulama öncesinde deney grubuna ön-test uygulanmış ve testin değerlendirilmesi sonucunda deney ve kontrol grupları arasında anlamlı bir fark olmadığı saptanmıştır (t 0.23; p 0,842). Uygulama sonunda elde edilen son-test başarı puanları ise, öğretimde V diyagramlarının kullanıldığı deney grubu lehine anlamlı bir farklılık (t 9.578; p0.000) göstermektedir. V diagrams explaining knowledge and knowledge production process is one of the teaching strategies used aiming to provide meaningful learning in laboratories. The aim of the present study is to investigate the effects of V-diagrams on the learning achievement of chemical equilibrium in chemistry laboratory of second years mathematic trainer teachers. The subjects were divided into two groups: experimental (N67) and control (N67). Before the application, both groups received a pre-test. The results of the test showed nonsignificance difference between the experimental and control groups (t 0.23; p 0,842). The post-test achievement scores of the experimental group using V-diagrams in teaching showed a significant difference in favor of the experimental group (t 9.578; p0.000)
Source
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiVolume
0Issue
22URI
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpRNE5qQXc=https://hdl.handle.net/20.500.12712/7223