Çağdaş Sanat Eğitiminde Sanatsal ve Pedagojik Postmodern Montajlar
Özet
Bu makale, çağdaş sanat eğitimi üzerine olası her türlü açılım, yapılanma ve araştırma çalışmalarına yönelim sergilerken, günümüzün tartışılan kavramlarından biri olan postmodernizm ve ona ait sanatsal ve pedagojik paradigmaları incelemek amacındadır. Postmodern sanat ve postmodern pedagoji ile ilişkili olan söylemler, stratejiler ve politikaların oluşturduğu esnek ve dinamik yayılma hızı ve bundan sanat eğitiminin etkilenmesi durumu dikkat çekici boyutlardadır. Dolayısıyla çağdaş sanat eğitimine yansıma etkisi ve gücü ile orantılı bir postmodern pedagoji-postmodern sanat ilişkisi, sanat eğitiminde yeni montajları gündeme getirebilecek gelişmelere açıktır. The aim of the article was to investigate postmodernism that is one of most debutable concept of present day, and pedagogical and artistic pragmatisms belonged to postmodernism while oriented on contemporary art education in every possible angle, construction and research studies. Flexible and dynamic spreading speed of the tellings, strategies and politics related to postmodern art and postmodern pedagogy and the situation of art education being affected from these reaches considerable dimensions. Consequently, the relation of postmodern pedagogy-postmodern art that is proportionally having a reflecting effect and power on the contemporary art education is open to developments that can brought new assemblies to the art education.
Kaynak
Eurasian Journal of Educational ResearchCilt
0Sayı
19Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TkRZeE56VTE=https://hdl.handle.net/20.500.12712/6908