• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Grup Rehberliğinin İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Mesleki Yönelimleri Üzerindeki Etkisi

Tarih

2002

Yazar

Çelik, Seher Balcı
Odacı, Hatice

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmada, ilköğretim son sınıfa (8. sınıfa) devam eden öğrencilere verilen grup rehberliğinin öğrencilerin mesleki yönelimleri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Çalışma grubu ilköğretim son sınıfa devam eden 30 gönüllü öğrenciden oluşturulmuştur. Araştırma deseni, ön-test, son-test, deney ve kontrol gruplu desen olup 15 öğrenci deney, 15 öğrenci de kontrol grubuna alınmıştır. Öğrencilerin mesleki yönelim düzeyleri Kepçeoğlu (1994) tarafından geliştirilen Mesleki Yönelim Envanteri (MYE) ile ölçülmüştür. Elde edilen verilerin analizinde t-testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, genel olarak grup rehberliğinin, öğrencilerin mesleki yönelimlerini olumlu yönde etkilediği şeklindedir. Benzer şekilde grup rehberliğinin, mesleki yönelimin alt boyutları olan, teknik ve fen (TF), sosyal bilimler (SB), tıp ve sağlık (TS), ve idare ve ekonomi (İE) düzeyi üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Ancak grup rehberliği, mesleki yönelimin diğer alt boyutları olan; edebiyat ve dil (ED)ve güzel sanatlar (GS) düzeyleri üzerinde etkili olmamıştır.
 
In this study, it has been studied to -what the extent group guidance given to eighth graders is effective. Pilot group has been formed with 30 volunteer eighth graders. The research design is made up the of pre test, the last test, a pilot group of 15 students and control group of 15 students. The students' career tendency levels have been by the career tendency inventory developed by Kepçeoğlu (1994). T-test has been in the analysis of the data gathered. The findings show that the group guidance has been positive effect in the orientation of secondary school students. Similarly, it has also been found that the group guidance is effective on the level of the lower dimensions of professional orientation such a technique and science (TS), social sciences (SS), medicine and health (MH) and management and economy (ME). However, the group guidance is not effective on the level of the lower dimensions of professional orientation such as language and literature (LL) and fine arts(FA).
 

Kaynak

Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (. Ahi Evran Üniv. Kırşehir Eğt. Fak. Derg.)

Cilt

3

Sayı

1

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrMU9Uaz0=
https://hdl.handle.net/20.500.12712/6897

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.