Grup Rehberliğinin İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Mesleki Yönelimleri Üzerindeki Etkisi
Abstract
Bu araştırmada, ilköğretim son sınıfa (8. sınıfa) devam eden öğrencilere verilen grup rehberliğinin öğrencilerin mesleki yönelimleri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Çalışma grubu ilköğretim son sınıfa devam eden 30 gönüllü öğrenciden oluşturulmuştur. Araştırma deseni, ön-test, son-test, deney ve kontrol gruplu desen olup 15 öğrenci deney, 15 öğrenci de kontrol grubuna alınmıştır. Öğrencilerin mesleki yönelim düzeyleri Kepçeoğlu (1994) tarafından geliştirilen Mesleki Yönelim Envanteri (MYE) ile ölçülmüştür. Elde edilen verilerin analizinde t-testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, genel olarak grup rehberliğinin, öğrencilerin mesleki yönelimlerini olumlu yönde etkilediği şeklindedir. Benzer şekilde grup rehberliğinin, mesleki yönelimin alt boyutları olan, teknik ve fen (TF), sosyal bilimler (SB), tıp ve sağlık (TS), ve idare ve ekonomi (İE) düzeyi üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Ancak grup rehberliği, mesleki yönelimin diğer alt boyutları olan; edebiyat ve dil (ED)ve güzel sanatlar (GS) düzeyleri üzerinde etkili olmamıştır. In this study, it has been studied to -what the extent group guidance given to eighth graders is effective. Pilot group has been formed with 30 volunteer eighth graders. The research design is made up the of pre test, the last test, a pilot group of 15 students and control group of 15 students. The students' career tendency levels have been by the career tendency inventory developed by Kepçeoğlu (1994). T-test has been in the analysis of the data gathered. The findings show that the group guidance has been positive effect in the orientation of secondary school students. Similarly, it has also been found that the group guidance is effective on the level of the lower dimensions of professional orientation such a technique and science (TS), social sciences (SS), medicine and health (MH) and management and economy (ME). However, the group guidance is not effective on the level of the lower dimensions of professional orientation such as language and literature (LL) and fine arts(FA).
Source
Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (. Ahi Evran Üniv. Kırşehir Eğt. Fak. Derg.)Volume
3Issue
1URI
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrMU9Uaz0=https://hdl.handle.net/20.500.12712/6897