Show simple item record

dc.contributor.authorApaydın, Zeki
dc.contributor.authorSürmel?İ, Hikmet
dc.date.accessioned2020-06-21T10:10:44Z
dc.date.available2020-06-21T10:10:44Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBeE1ETTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/6891
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, lisans öğrencilerinin evrim teorisine yönelik tutumlarını belirlemektir. Dünya alan yazınında evrim teorisine yönelik öğrenci tutumlarıyla ilgili çok sayıda çalışma varken; ülkemizde evrim öğretimi kapsamında, evrim teorisine yönelik tutumla ilgili detaylı çalışma sayısı kısıtlıdır. Çalışmaya Marmara Bölgesi ve Karadeniz Bölgesi'nden toplam 849 öğrenci katılmış olup bağımsız değişken olarak fakülte, bölüm, lise, evrim dersi, evrim konulu ders, evrim ile ilgili bir etkinlik, anne ve baba eğitim düzeyi, kendilerine ve ailelerine ait gelir düzeyi ile kendilerini tanımlamaları kullanılmıştır. Öğrencilerin tutumlarını ölçmek için Rutledge ve Sadler (2007) tarafından geliştirilen Likert tipi bir ölçek kullanılmıştır. Ölçeğin güvenirlik katsayısı (Cronbach a) .80'dir. Çalışmanın sonucunda fakülte, evrim dersi, bölüm, kendilerini tanımlama, anne eğitim seviyesi, baba eğitim seviyesi ve kendi gelir düzeyleri bağımsız değişkenleri bakımından, tutum ölçeğinden sağlanan puanlarda istatisitiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmuştur (p 0.05).en_US
dc.description.abstractThe present study aims at investigating the attitudes of undergraduate students towards the theory of evolution (TOE). Even though the body of literature related TOE is abundant, there is limited conducted research in Turkey.The independent variables used in the present study are as follows: faculty, programme, graduated high school, evolution lesson, lesson including evolution, activity related to evolution, educational level of mother, educational level of father, participants' income, participants' families income, and the term described by participants' themselves. The total number of participants is 849 from two universities in Turkey. To measure of students' attitudes towards TOE , Rutledge & Sadler's (2007) survey is used. The reliability of scale (Cronbach a) is .80.The results revealed that depending on faculty, evolution lesson, programme, the term described by participants' themselves, educational level of mother, educational level of father and participants' income variables, students scores change statistically significant at the level of .05.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin evrim teorisine yönelik tutumlarıen_US
dc.title.alternativeUndergraduate students' attitudes towards the theory of evolutionen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage820en_US
dc.identifier.endpage842en_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record