Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTepe, Nagihan
dc.date.accessioned2020-06-21T10:09:34Z
dc.date.available2020-06-21T10:09:34Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7827/TurkishStudies.13726
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpBeE5EQTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/6639
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Türkiye'de yükseköğretim ile ilgili yapılmışyüksek lisans ve doktora tezlerini temel araştırma konuları ilemetodolojik ve istatistik çözümleme teknikleri açısından inceleyerekdurum değerlendirmesi yapmaktır. Araştırma durum çalışması ileyürütülmüştür. Çalışma grubunu 1990-2017 yılları arasındayükseköğretim konusunda hazırlanmış yüksek lisans ve doktora tezlerioluşturmaktadır. Çalışma kapsamında örneklem alınmayarak tümevrene ulaşılmıştır. Araştırma verileri doküman incelemesi tekniği iletoplanarak elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile incelenmiş;frekans ve tablolar ile sunulmuştur. Araştırma bulgularına göreyükseköğretim alanında yapılan yüksek lisans tezlerinin doktoratezlerine göre daha fazla olduğu; çalışmaların en çok yapıldığı yılların2011 ve 2012 yılları olduğu görülmektedir. Tez danışmanları çoğunluklaprofesörlerden oluşmaktadır. Tezlerin yürütüldüğü üniversitelere göredağılımı en çok Ankara Üniversitesi şeklindedir. Konuların dağılımınabakıldığında"yükseköğretimdekalite,karşılaştırmalıeğitim,yükseköğretim tarihi, yükseköğretimde AB politikaları, yükseköğretimfinansmanı, sanal uygulamalar ve e-öğrenme" öne çıkmaktadır. En çoknitel en az ise karma yöntemlerin kullanıldığı; örneklem kitlesi olarak ençok akademik personelin tercih edildiği; tezlerin büyük çoğunluğundaörneklem alma tekniğinin belirtilmediği, belirtilen tezlerde ise amaçsalörneklem tekniğinin daha çok kullanıldığı, en az ise tabakalı örneklemtekniğinin kullanıldığı belirlenmiştir. Veri toplama tekniklerinden en çokanket ve doküman incelemesi en az ise saha ziyareti ve başarı testikullanıldığı; veri analiz tekniği olarak ise en çok betimsel istatistiklerintercih edildiği en az ise Chaid ve Kümeleme analizi kullanıldığıgörülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to make a case evaluation by analyzingbasic research topics and methodological and statistical analysistechniques the postgraduate and dissertations related to highereducation in Turkey. The study employed case study. The working groupformed graduate and doctoral theses on the subject of higher educationbetween the years 1990-2017. Within the scope of the study, the samplewas not taken and reached to the whole house. The research data iscollected by the technique of document review; the obtained data wereanalyzed with descriptive analysis technique; frequency, and tables.According to the findings of the research, higher education graduatetheses are more than doctorate theses; it is seen that the years in whichthe works are most performed are the years 2011 and 2012. Thesisadvisors are mostly professors. According to the universities in whichtheses are conducted, the distribution is mostly Ankara University. Whenwe look at the distribution of issues of theses, "quality in highereducation, comparative education, history of higher education, EUpolitics in higher education, higher education funding, virtualapplications and e-learning" come to the forefront. The most qualitativeand least complex methods are used; the majority of the sample ispreferred by the academic staff; the majority of the theses do not specifythe sampling technique, the thesis shows that the objective samplingtechnique is used more frequently, at least the stratified samplingtechnique was used. Data collection techniques used the most surveyand document examination, at least the field visit and success test wereused; as the data analysis technique, Chaid and Cluster analysis areused as the least preferred descriptive statistics.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.7827/TurkishStudies.13726en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.subjectArkeolojien_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectAsya Çalışmalarıen_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectKriminoloji ve Ceza Bilimien_US
dc.subjectKültürel Çalışmalaren_US
dc.subjectNüfus İstatistikleri Bilimien_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.subjectÇevre Çalışmalarıen_US
dc.subjectErgonomien_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectEtnik Çalışmalaren_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.subjectFilmen_US
dc.subjectRadyoen_US
dc.subjectTelevizyonen_US
dc.subjectFolkloren_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectSağlık Politikaları ve Hizmetlerien_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectBilim Felsefesi ve Tarihien_US
dc.subjectOtelciliken_US
dc.subjectKonaklamaen_US
dc.subjectSpor ve Turizmen_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.subjectBilgien_US
dc.subjectBelge Yönetimien_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.subjectHukuken_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.subjectEdebi Teori ve Eleştirien_US
dc.subjectMantıken_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectOrtaçağ ve Rönesans Çalışmalarıen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectBeslenme ve Diyetetiken_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectSiyasi Bilimleren_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectMadde Bağımlılığıen_US
dc.subjectTiyatroen_US
dc.subjectKentsel Çalışmalaren_US
dc.subjectKadın Araştırmalarıen_US
dc.titleTürkiye’de Yükseköğretim Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi (1990-2017)en_US
dc.title.alternativeExamination of Postgraduate Theses and Dissertations in the Field of Higher Education in Turkey (1990-2017)en_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue19en_US
dc.identifier.startpage1727en_US
dc.identifier.endpage1744en_US
dc.relation.journalTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster