Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMangır, Mediha
dc.date.accessioned2020-06-21T10:09:32Z
dc.date.available2020-06-21T10:09:32Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWprMk1ESXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/6629
dc.description.abstractAna dili, bireyin içinde doğup büyüdüğü aile ya da toplumçevresinde ilk öğrendiği dildir. Ana dili öğretiminde aile ve yakın çevreokul çağına kadar etkili olurken, eğitim kurumları aracılığıyla ana diliöğretimi daha sistemli bir hâl alır.Türkiye’de ilköğretim okulları, ana dili öğretimini üstlenen eğitimkurumlarının başında gelir. Bu okullar, öğrencilere belirlenmiş birprogram üzerinden ders kitapları aracılığıyla dilin anlama ve anlatmabecerilerini kazandırmaya çalışırlar. İlköğretim Türkçe programına göreöğrenciler, aldıkları dil eğitimiyle, okuduklarını ve dinlediklerinianlayacak kadar okuma ve dinleme becerisi; isteklerini, duygularını vedüşüncelerini anlatacak kadar da konuşma ve yazma becerisikazanmalıdır.Türkçe ders kitabı, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmelerindeönemli bir araçtır. Türkiye’de birçok öğrenci için okumaya yöneliketkinlikler sadece ders kitabındaki metinlerle sınırlıdır. Bu sebeplekitaplarda yer alacak metinler, Türkçenin söz varlığı ögelerinin iyişekilde yansıtıldığı metinler olmalıdır. Kavramları ve belli durumlarımecaz yoluyla anlatan deyimler, Türk kültürünün maneviparçalarından biridir. Sözlü kültürün bu önemli ögeleri, öğrencilerin sözvarlığına sistemli bir şekilde kazandırılmalıdır.İlköğretim 5. sınıf öğrencileri bilişsel gelişim olarak soyut döneminbaşında değerlendirilirler. Bu dönem deyimlerin öğretilmesi,öğrencilerin alıcı söz varlığına kazandırılması için ideal zamandır. Ancakhangi deyimlerin öncelikli olarak öğretileceği Türkçe öğretimprogramında da açık olarak belirtilmemiştir.Bu çalışmada, İlköğretim Türkçe 5 Ders Kitabı (2012)’nda yer alandeyimlerin tespit edilmesi ve deyimleşme dereceleri bakımındandeğerlendirilmeleri amaçlanmıştır. Bunun yanında, metinlerdederecelerine göre yer alan deyimlerin öğrencilerin söz varlıklarınakatkısı üzerinde durulacaktır.en_US
dc.description.abstractThe mother tongue is the first acquired language by individuals infamily and the society they born. While the family and inner circle areeffective in teaching mother tongue until the school age, by the way ofeducational institutions this teaching becomes more systematic.In Turkey primary schools are the leading institutions undertakesmother tongue teaching. These schools try to teach word attack skillsby predetermined programs and course books. According to PrimaryEducation Turkish program by means of the language education,students should have enough reading and listening skills to understandwhat they read and listen, and have enough speaking and writing skillsto express their needs, emotions and ideas.Turkish course book is an important means to develop student’slanguage skills. In Turkey for a lot of students writing activities islimited with texts in the course books. Thus the text in course booksshould represent Turkish vocabulary in every respect. The idioms,which express concepts and some certain situations withmetaphorically, are the intangible parts of the Turkish culture. Theseimportant components should be taught to children systematically.The 5. Grade students are regarded at the beginning of formaloperation as of cognitive development. This period is ideal to teachidioms and make these idioms permanent in their receptive vocabulary.But which idioms teach initially isn’t indicated obviously in TurkishCurriculum.In this study, ascertaining the idioms in Turkish course book(2012) and evaluation of them in terms of their being idiom process.Moreover the contribution of these idioms (according to their type) totexts in Turkish course book will be discussed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.subjectArkeolojien_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectAsya Çalışmalarıen_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectKriminoloji ve Ceza Bilimien_US
dc.subjectKültürel Çalışmalaren_US
dc.subjectNüfus İstatistikleri Bilimien_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.subjectÇevre Çalışmalarıen_US
dc.subjectErgonomien_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectEtnik Çalışmalaren_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.subjectFilmen_US
dc.subjectRadyoen_US
dc.subjectTelevizyonen_US
dc.subjectFolkloren_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectSağlık Politikaları ve Hizmetlerien_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectBilim Felsefesi ve Tarihien_US
dc.subjectOtelciliken_US
dc.subjectKonaklamaen_US
dc.subjectSpor ve Turizmen_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.subjectBilgien_US
dc.subjectBelge Yönetimien_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.subjectHukuken_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.subjectEdebi Teori ve Eleştirien_US
dc.subjectMantıken_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectOrtaçağ ve Rönesans Çalışmalarıen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectBeslenme ve Diyetetiken_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectSiyasi Bilimleren_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectMadde Bağımlılığıen_US
dc.subjectTiyatroen_US
dc.subjectKentsel Çalışmalaren_US
dc.subjectKadın Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretim 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabındaki Deyim Varlığının Öğrencilerin Alıcı Söz Varlığına Katkısıen_US
dc.title.alternativeThe Effect of Idioms in Primary Education 5. Grade Turkish Course Book on Students Receptive Vocabularyen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue4 ben_US
dc.identifier.startpage2371en_US
dc.identifier.endpage2385en_US
dc.relation.journalTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster