Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPars, Melek Şener
dc.contributor.authorElma, Cevat
dc.date.accessioned2020-06-21T10:09:19Z
dc.date.available2020-06-21T10:09:19Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7827/TurkishStudies.12892
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpBME1qZ3hNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/6558
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı okul yöneticilerinin kullandıkları güçkaynakları ile ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel güvendüzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Araştırma taramamodeliyle yürütülmüştür. Araştırma evrenini 2015-2016 eğitim-öğretimyılı Samsun ilinde bulunan dört merkez ilçede çalışan ilkokul ve ortaokulöğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, tabakalı ve basitseçkisiz örnekleme yöntemi kullanılarak 2015-2016 yılında Samsun ilibelirtilen ilçelerde bulunan toplam 52 okulda çalışan 510 öğretmendenoluşmaktadır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı üç bölümdenoluşmaktadır. Birinci bölümde öğretmenlerin demografik değişkenleriniiçeren maddeler (cinsiyet, mesleki kıdem, medeni durum, branş,bulundukları okuldaki görev süresi); ikinci bölümde örgütsel güvendüzeyini ölçmeye yönelik maddeler ve üçüncü bölümde ise güç türleriniölçmeye yönelik maddeler bulunmaktadır. Araştırmada veri toplamaaracı olarak; Aslanargun’un (2009) geliştirdiği “Güç Türleri Ölçeği” veYılmaz’ın (2006) geliştirdiği ‘‘Örgütsel Güven Düzeyi Ölçeği’’kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS programı kullanılmıştır. Okulyöneticilerinin kullandıkları güç kaynakları ile ilkokul ve ortaokulöğretmenlerinin örgütsel güven düzeyleri arasında ilişkiyi belirlemek içinkorelasyon katsayıları hesaplanmıştır. Okul yöneticilerinin kullandıklarıgüç kaynakları, ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel güven algıdüzeylerinin yordayıcısı olup olmadığını test etmek için basit doğrusalregresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma bulguları incelendiğinde okulyöneticilerinin kullandıkları güç kaynakları ile ilkokul ve ortaokulöğretmenlerinin örgütsel güven düzeyleri arasında düşük düzeyde, pozitifve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Okul yöneticilerin kullandığı güçkaynaklarının, ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel güvenalgılarının anlamlı bir yordayıcısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the relationship betweenpower sources used by school principals and organisational trust scalesof primary and secondary school teachers. The study employed surveymethod. The universe of our research was gathered from school teachersworking in primary and secondary schools at the fourcentral districts ofSamsun. In the direction of stratified and simple random samplingmethod, the sample of the research consists of 510 teachers in 52 schoolsin Samsun in 2015-2016 school year. We used “Scale of Power Sources”developed by Aslanargun (2009) and the “Organisational Trust LevelScale” developed by Yılmaz (2006). The gathered data was analyzed byusing SPSS Program. We examined the correlation coefficient to definethe relationship between power sources used by school principals andorganisational trust scale of primary and secondary school teachers.Simple linear regression analysis was used to determine whether thepower sources of principals are precursors of the primary and secondaryschool teacher’s organisational trust level. When we examined thefindings, we found a low-level, positive significant relationship betweenpower sources used by school principalsandorganisational trust scale ofprimary and secondary school teachers. We concluded that the powersources used by school principals is a significant precursor oforganisational trust scale of primary and secondary school teachers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.7827/TurkishStudies.12892en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.subjectArkeolojien_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectAsya Çalışmalarıen_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectKriminoloji ve Ceza Bilimien_US
dc.subjectKültürel Çalışmalaren_US
dc.subjectNüfus İstatistikleri Bilimien_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.subjectÇevre Çalışmalarıen_US
dc.subjectErgonomien_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectEtnik Çalışmalaren_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.subjectFilmen_US
dc.subjectRadyoen_US
dc.subjectTelevizyonen_US
dc.subjectFolkloren_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectSağlık Politikaları ve Hizmetlerien_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectBilim Felsefesi ve Tarihien_US
dc.subjectOtelciliken_US
dc.subjectKonaklamaen_US
dc.subjectSpor ve Turizmen_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.subjectBilgien_US
dc.subjectBelge Yönetimien_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.subjectHukuken_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.subjectEdebi Teori ve Eleştirien_US
dc.subjectMantıken_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectOrtaçağ ve Rönesans Çalışmalarıen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectBeslenme ve Diyetetiken_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectSiyasi Bilimleren_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectMadde Bağımlılığıen_US
dc.subjectTiyatroen_US
dc.subjectKentsel Çalışmalaren_US
dc.subjectKadın Araştırmalarıen_US
dc.titleOkul Yöneticilerinin Kullandıkları Güç Kaynakları ile Öğretmenlerin Örgütsel Güven Düzeyleri Arasındaki İlişkien_US
dc.title.alternativeThe Relationship Between Power Sources Used By School Principals and Organisational Trust of Primary and Secondary School Teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1097en_US
dc.identifier.endpage1112en_US
dc.relation.journalTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster