Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDoğan, Nuh
dc.date.accessioned2020-06-21T10:09:15Z
dc.date.available2020-06-21T10:09:15Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2147-0146
dc.identifier.issn2147-0146
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpJeU5USXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/6533
dc.description.abstractBir duyguyu, düşünceyi, olayı ya da en geniş anlamıyla bir süreci ifadeeden fiiller belirli söz dizimsel davranışlar sergiler. Fiillerin sınırsız sayıdayapı kurma olasılığı olmadığı gibi her fiilin her söz dizimsel yapıdagerçekleşme imkânı da yoktur. Cümlenin söz dizimsel koşullarının ve temelyapısının fiilin istem bilgisine göre kısıtlandığı ve çeşitlendiği söylenebilir.Bu, fiillerin söz dizimi açısından sınıflandırılabileceği anlamına gelmektedir.Türkçe fiillerin alternatif kullanımlar da dâhil olmak üzere en çok 40 sözdizimsel davranışının ve temel cümle yapısının olduğu söylenebilir. Bununlabirlikte 40 farklı davranışın hepsi aynı sıklığa sahip değildir. Bazılarının çokdaha sık kullanıldığı ve öncelikli olduğu görülür. Bu, Türkçenin evrimsel dilbilgisinin oluşturulmasında kayda değer bir bilgidir. Özellikle yabacı dilöğretiminde öncelikli söz dizimsel yapıların neler olduğu ve hangi fiillerinöncelikle öğretilmesi gerektiği konusunda öğreticilere fikir verebilecekniteliktedir.en_US
dc.description.abstractVerbs that express a feeling, a thought, an event, or a process in thebroadest sense exhibit certain syntactic behaviors. The facts are unlikely toestablish an unlimited number of syntactic constructs. It can be said that thesyntactic conditions and the basic syntactic structure of sentence arerestricted and diversified according to the syntactic valency information ofthe verb. This means that the verbs can be classified syntactically. It can besaid that Turkish verbs have at most 40 syntactic behaviors and basicsentence structure including alternative uses. However, not all 40 syntacticbehaviors have the same frequency. It is seen that some syntactic behaviorsare used much more frequently and have priority. This is an invaluablesource of knowledge for the evolutional grammar of Turkish language, and itis of particular relevance to the teacher as to what precedes syntacticstructures in foreign language teaching and which verbs are primarily taught.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.titleSöz Dizimsel Açıdan Türkçe Fiil Sınıflarıen_US
dc.title.alternativeSyntactic Classes of Turkish Verbsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage2204en_US
dc.identifier.endpage2225en_US
dc.relation.journalUluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster