Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇetinkaya, Özlem Akgüç
dc.contributor.authorCeng, Emine
dc.date.accessioned2020-06-21T10:09:07Z
dc.date.available2020-06-21T10:09:07Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1694-7215
dc.identifier.issn1694-7215
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpJeE1ESTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/6480
dc.description.abstractTüketici sinizmi literatürde memnuniyetsizlik, güvensizlik, şüphecilik, kızgın olma,onaylanmamış beklentiler vb. gibi negatif duygularla ilişkilendirilmektedir. Bireylerin firmalarve markalar hakkındaki olumsuz duygu ve düşüncelerini özellikle sosyal medya ortamlarındadile getirmeleri ve düşüncelerini yaymaya çalışmalarının firmaların pazarlama çalışmalarıaçısından kötü etkiler oluşturabildiği bilinmektedir. Bu çalışmada, bir alışveriş sezonu etkinliğiolan Black Friday'e ilişkin sosyal medya ortamında dile getirilen görüşlerle ilişkili olarak,tüketici sinizmi bağlamında duygusal (sentimental) bir analiz çalışması gerçekleştirilmiştir.Çalışmada Black Friday'e ilişkin Twitter üzerinden elde edilen veriler analiz edilmiş,çoğunluğu olumsuz olan tweetlerin, tüketici sinizmi ile ilişkili olarak tanımlanan değeruyumsuzluğu, şüphecilik-güvensizlik ve yıkıcılık-saldırganlık açısından ayrıştırılmasıyapılmıştır. Tüketicilerin çoğunlukla değerleriyle uyumsuz olduğu ve genel olarakgüvenmedikleri, şüphe duydukları için bu güne ilişkin görüşlerini sosyal medya ortamındaolumsuz olarak dile getirdikleri sonucuna ulaşılmış, sonuçlar firmaların pazarlama çalışmalarıaçısından değerlendirilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn literature, consumer cynicism is commonly related to negative feelings such asdissatisfaction, distrust, suspicion, feeling angry, unfulfilled expectations etc. It is known thatindividuals showing their negative feelings and try to disseminate them especially in socialmedia may result bad effects against companies marketing endeavors. In this work, asentimental analysis was performed in relation to views deliberated in social media on ‘BlackFriday ‘ seasonal shopping event in terms of consumer cynicism. Data obtained over Twitter on‘Black Friday’ were analyzed, twits, majority being negative, were categorized in terms ofvalue mismatch, suspicion-untrust and disruptive-aggressive which are defined in relation toconsumer cynicism. It is concluded that consumers mistrust arise due to unsuitability to theirvalues and a general untrustworthiness and suspicion towards this day leads to their negativeviews shared in social media, results were assessed in view of companies marketing endeavors.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.titleTürkiye’deki Black Frıday Etkinliğinin Tüketici Sinizmi Bağlamında Bir Değerlendirmesien_US
dc.title.alternativeAssesment of “Black Friday” Event in Turkey in Terms of Consumer Cynicismen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage167en_US
dc.identifier.endpage180en_US
dc.relation.journalManas Journal of Social Studiesen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster