• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Türkiye’deki Black Frıday Etkinliğinin Tüketici Sinizmi Bağlamında Bir Değerlendirmesi

Tarih

2018

Yazar

Çetinkaya, Özlem Akgüç
Ceng, Emine

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Tüketici sinizmi literatürde memnuniyetsizlik, güvensizlik, şüphecilik, kızgın olma,onaylanmamış beklentiler vb. gibi negatif duygularla ilişkilendirilmektedir. Bireylerin firmalarve markalar hakkındaki olumsuz duygu ve düşüncelerini özellikle sosyal medya ortamlarındadile getirmeleri ve düşüncelerini yaymaya çalışmalarının firmaların pazarlama çalışmalarıaçısından kötü etkiler oluşturabildiği bilinmektedir. Bu çalışmada, bir alışveriş sezonu etkinliğiolan Black Friday'e ilişkin sosyal medya ortamında dile getirilen görüşlerle ilişkili olarak,tüketici sinizmi bağlamında duygusal (sentimental) bir analiz çalışması gerçekleştirilmiştir.Çalışmada Black Friday'e ilişkin Twitter üzerinden elde edilen veriler analiz edilmiş,çoğunluğu olumsuz olan tweetlerin, tüketici sinizmi ile ilişkili olarak tanımlanan değeruyumsuzluğu, şüphecilik-güvensizlik ve yıkıcılık-saldırganlık açısından ayrıştırılmasıyapılmıştır. Tüketicilerin çoğunlukla değerleriyle uyumsuz olduğu ve genel olarakgüvenmedikleri, şüphe duydukları için bu güne ilişkin görüşlerini sosyal medya ortamındaolumsuz olarak dile getirdikleri sonucuna ulaşılmış, sonuçlar firmaların pazarlama çalışmalarıaçısından değerlendirilmiştir.
 
In literature, consumer cynicism is commonly related to negative feelings such asdissatisfaction, distrust, suspicion, feeling angry, unfulfilled expectations etc. It is known thatindividuals showing their negative feelings and try to disseminate them especially in socialmedia may result bad effects against companies marketing endeavors. In this work, asentimental analysis was performed in relation to views deliberated in social media on ‘BlackFriday ‘ seasonal shopping event in terms of consumer cynicism. Data obtained over Twitter on‘Black Friday’ were analyzed, twits, majority being negative, were categorized in terms ofvalue mismatch, suspicion-untrust and disruptive-aggressive which are defined in relation toconsumer cynicism. It is concluded that consumers mistrust arise due to unsuitability to theirvalues and a general untrustworthiness and suspicion towards this day leads to their negativeviews shared in social media, results were assessed in view of companies marketing endeavors.
 

Kaynak

Manas Journal of Social Studies

Cilt

7

Sayı

4

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpJeE1ESTVPUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/6480

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.