Dramatizasyon Yöntemi ile Okul Öncesi Çocuklara Fen Konularının Öğretimine Yönelik Etkinlikler Oluşturulması
Özet
Bu araştırma ile Okul Öncesi öğretmen adayları tarafından fen konularının öğretiminde dramanın kullanıldığı etkinlikler oluşturulması amaçlanmıştır. Araştırma, Türkiye'nin kuzeyinde bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği 3. sınıfta öğrenim gören toplam 35 gönüllü öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Araştırmaya katılan öğretmen adaylarından beşer kişilik gruplar oluşturulmuş ve gruplardan fen konularının öğretimine yönelik drama etkinlikleri planlamaları istenmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının hayvanlar ve özelliklerinin, ağız ve diş sağlığının, el temizliğinin öneminin, kurbağanın başkalaşım evrelerinin, dolaşım sisteminin, sindirimde görev alan organların öğretimine yönelik drama etkinlikleri ve etkinliklerde kullanılmak üzere materyaller tasarladıkları belirlenmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının hazırladıkları etkinliklerin, çocukların ilgisini çekecek, eğlenceli, fen konularını öğrenmelerini kolaylaştırıcı, hazırladıkları materyallerin ise yeni fikirlerin oluşmasına olanak sağlayan ve hayal gücünü geliştirici özellikte olduğu görülmüştür With this study, it was aimed to preparing activities using drama in teaching of science subjects by Pre-School pre-service teachers. This study was conducted with a total of 35 volunteer pre-service teachers studying in 3rd grade in Pre-School Education, Faculty of Education at a state university in the north of Turkey. Five-person groups were formed from pre-service teachers who participated in the study and asked to plan drama activities for teaching science subjects. At the end of the study, it was determined that pre-service teachers prepared drama activities for teaching animals and their features, oral and dental health, the importance of hand hygiene, metamorphosis stages of a frog, circulatory system and the organs involved in digestive system and designed materials to be used in activities. As a result, it was found that the activities which pre-service teachers planned were interesting, funny for children and facilitator for learning science subjects and the materials they prepared had property to enable to create new ideas and improve imagination
Kaynak
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü DergisiCilt
13Sayı
35Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpBMU56VTBOQT09https://hdl.handle.net/20.500.12712/6462