• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dramatizasyon Yöntemi ile Okul Öncesi Çocuklara Fen Konularının Öğretimine Yönelik Etkinlikler Oluşturulması

Date

2016

Author

Aksan, Zeynep
Çelikler, Dilek

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu araştırma ile Okul Öncesi öğretmen adayları tarafından fen konularının öğretiminde dramanın kullanıldığı etkinlikler oluşturulması amaçlanmıştır. Araştırma, Türkiye'nin kuzeyinde bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği 3. sınıfta öğrenim gören toplam 35 gönüllü öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Araştırmaya katılan öğretmen adaylarından beşer kişilik gruplar oluşturulmuş ve gruplardan fen konularının öğretimine yönelik drama etkinlikleri planlamaları istenmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının hayvanlar ve özelliklerinin, ağız ve diş sağlığının, el temizliğinin öneminin, kurbağanın başkalaşım evrelerinin, dolaşım sisteminin, sindirimde görev alan organların öğretimine yönelik drama etkinlikleri ve etkinliklerde kullanılmak üzere materyaller tasarladıkları belirlenmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının hazırladıkları etkinliklerin, çocukların ilgisini çekecek, eğlenceli, fen konularını öğrenmelerini kolaylaştırıcı, hazırladıkları materyallerin ise yeni fikirlerin oluşmasına olanak sağlayan ve hayal gücünü geliştirici özellikte olduğu görülmüştür
 
With this study, it was aimed to preparing activities using drama in teaching of science subjects by Pre-School pre-service teachers. This study was conducted with a total of 35 volunteer pre-service teachers studying in 3rd grade in Pre-School Education, Faculty of Education at a state university in the north of Turkey. Five-person groups were formed from pre-service teachers who participated in the study and asked to plan drama activities for teaching science subjects. At the end of the study, it was determined that pre-service teachers prepared drama activities for teaching animals and their features, oral and dental health, the importance of hand hygiene, metamorphosis stages of a frog, circulatory system and the organs involved in digestive system and designed materials to be used in activities. As a result, it was found that the activities which pre-service teachers planned were interesting, funny for children and facilitator for learning science subjects and the materials they prepared had property to enable to create new ideas and improve imagination
 

Source

Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Volume

13

Issue

35

URI

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpBMU56VTBOQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/6462

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Library || Ondokuz University || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs University, Samsun, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Ondokuz University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.