Eğitimde Teknoloji Entegrasyonunu Etkileyen Faktörlerdeki Değişim
Özet
Araştırmanın amacı, okulların eğitim teknolojileri açısından yenilenmesinin ve öğretmen ve öğrenciler için içerik desteği sağlanmasının, teknoloji entegrasyonuna etkisini incelemektir. Ayrıca teknoloji entegrasyonuna engel olarak görülen yeni faktörlerin oluşup oluşmadığının ortaya çıkarılması çalışmanın amaçları arasındadır. Nitel araştırma yöntemi kullanılan çalışmada donanım ve alt yapı bakımından yeterli okullarda çalışmakta olan 25 öğretmen katılımcı olarak yer almıştır. Katılımcılar ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiş ve sonuçlar içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışmanın sonunda geçmiş çalışmalarda belirtilen teknoloji entegrasyonuna etki eden teknik sıkıntıların büyük oranda aşıldığı; yenilenen teknolojilerle yeni ihtiyaçların ve entegrasyon sürecine etki eden yeni faktörlerin ortaya çıktığı görülmüştür. Öğretmenlerin hazır içerik beklentisi, yazılım eksikleri, öğretmenlerin yaşadığı teknoloji-yöntem karmaşası, değişen şartlar ve mesleki zorunluluk faktörleri çalışmada elde edilen bulgulardır. Aynı zamanda öğretmenin teknolojiye bakış açısı, algı ve tutumu derste teknoloji kullanımına etki eden en önemli faktör olarak çalışmanın sonuçlarında yer almaktadır. The purpose of the study is to investigate the renovations made in school as well as provided content supports for both teachers and students on technology integration. Moreover, it is aimed to describe whether there are new factors that are seen as barriers in terms of technology integration. 25 inservice teachers working in schools, which have enough technological infrastructures, participated in this conducted with the participants. The collected data were analyzed with content analysis technique. The results of the study indicated that considerable amount integration were solved and either the new factors or requirements process have emerged. Teachers’ expectations of ready-to-use contents, lack of necessary software, and teachers’ misconceptions between technology and teaching methods, changing environment, and occupational obligations were found as important factors. Meanwhile, teachers’ perceptions and attitudes towards technology use in courses constitute integration
Kaynak
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiCilt
0Sayı
43Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNNU9UVXpNdz09https://hdl.handle.net/20.500.12712/6457