• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Rektörlüğe Bağlı Bölümler
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi Yayınları
  • Konferanslar
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Rektörlüğe Bağlı Bölümler
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi Yayınları
  • Konferanslar
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

I. International technology transfer symposium

Thumbnail

Göster/Aç

Konferans Özetleri (2.902Mb)

Tarih

2024

Yazar

Çetin, İsmail
OMÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
0000-0002-7865-6080
Çetin, İsmail

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

This study examines the impact of Web 2.0-supported learning environments on the technology perceptions of third-grade elementary school students. The research was conducted using a qualitative approach with 21 students. Students' technology perceptions were evaluated using mind maps created before and after the application. Implementation Process and Tools: The application consists of 6 hours of Web 2.0-supported activities. Some of the Web 2.0 tools used during the implementation process include Canva, Storyjumper, Instagram, Jigsawplanet, and Learning Apps. These tools were used in the processes of comprehending, reinforcing, and assessing learning outcomes. As a result of the research, it was determined that Web 2.0-supported learning environments positively influenced students' technology perceptions. Thematic analysis conducted using mind maps showed that students' awareness of and perceptions about technology improved after the application. Discussion: Mind maps used in this study were evaluated as effective tools for visualizing students' technology perceptions. Mind maps are effective tools used to visualize students' thoughts and conceptual understandings. This research demonstrates the reliability of mind maps in reflecting the development of perceptions towards technology. However, it has been noted in previous studies that the specific structure of any language may influence the interpretation of such visual tools. The findings of this study indicate that Web 2.0 tools have significant potential to enhance students' technology perceptions and can be effective for elementary school students.

Kaynak

I. International technology transfer symposium

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12712/34436

Koleksiyonlar

  • Konferanslar [6]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.