Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKızıltan, Nalan
dc.contributor.authorDurmuş, Rabia İrem
dc.date.accessioned2023-10-09T12:53:32Z
dc.date.available2023-10-09T12:53:32Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-07-01
dc.identifier.citationDurmuş, R. İ. (2022). Investigating the freshmen's anxiety and enjoyment through online speaking skills courses in pre-service English language teacher education programmes in Turkey. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.en_US
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/142120.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/34339
dc.description.abstractThis study has been conducted in order to reveal freshmen's Foreign Language Enjoyment (FLE) and Foreign Language Speaking Anxiety (FLSA) through online speaking skills courses in the 2020-2021 academic year in the current coronavirus pandemic. The introduction of the online foreign language speaking skills courses coming with the COVID-19 pandemic burdened extra stress on oral communication activity that is already stressful. Therefore, analyzing the students' emotions and attitudes during online speaking skills courses has become essential to reach relevant information to increase the quality of online foreign language speaking skills courses by determining hindering and facilitating factors. Since emotions have the power to affect adaptation and cognition, the present research focuses on both positive and negative emotions to figure out the independent variables affecting freshmen's emotional states in online foreign language speaking skills classes. The present research consists of 722 participants from 33 universities from seven regions in Turkey. Since the present research adopts a quantitative research design, freshmen's FLE and FLSA have been measured through Foreign Language Enjoyment Scale (FLES) and Foreign Language Speaking Anxiety Scale (FLSAS). The questionnaire was posted online using GoogleDocs with the help of academic staff and remained accessible for three months in the spring term of the 2020-2021 academic year. The results of the study have shown that freshmen have been found to be highly enjoyed and moderately anxious in online speaking skills courses and a significant negative correlation has been revealed between FLE and FLSA. In terms of gender, it has been reached that gender has no effect on FLE, but it has an effect on FLSA. When region variable effect on FLE and FLSA has been analyzed, it has been revealed that there seems a significant difference according to regions in terms of FLE and FLSA. Analysis has also revealed that there is a significant correlation between the degree of plurilingualism and FLE and FLSA scores. Perceived level of English proficiency has been found as an affective factor on FLE and FLSA. Lastly, speaking skills classroom environment preferences of freshmen for speaking skills courses have been determined to be an affective factor on their FLE and FLSA. According to the results, suggestions have been presented accordingly.en_US
dc.description.abstractBu çalışma, mevcut koronavirüs pandemisinde 2020-2021 eğitim-öğretim yılında birinci sınıf öğrencilerinin Yabancı Dilden Keyif Alma (YKDA) ve Yabancı Dil Konuşma Kaygısını (YDKK) çevrimiçi konuşma becerileri dersleri aracılığıyla ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. COVID-19 salgınıyla birlikte gelen çevrimiçi yabancı dil konuşma becerileri derslerinin başlaması, zaten stresli olan sözlü iletişim etkinliğine ekstra stres yüklemiştir. Bu nedenle, çevrimiçi yabancı dil konuşma becerileri dersleri sırasında öğrencilerin duygu ve tutumlarının analiz edilmesi, engelleyici ve kolaylaştırıcı faktörlerin belirlenerek çevrimiçi yabancı dil konuşma becerileri derslerinin kalitesini artırmak için gerekli bilgilere ulaşmak için gerekli hale gelmiştir. Duyguların uyum ve bilişi etkileme gücü olduğundan, bu araştırma çevrimiçi yabancı dil konuşma becerileri derslerinde birinci sınıf öğrencilerinin duygu durumlarını etkileyen bağımsız değişkenleri bulmak için hem olumlu hem de olumsuz duygulara odaklanmaktadır. Bu araştırmanın örneklemi Türkiye'deki yedi bölgeden 33 üniversiteden 722 katılımcıdan oluşmaktadır. Bu araştırma nicel bir araştırma tasarımını benimsediğinden, birinci sınıf öğrencilerinin YDKA ve YDKK düzeyleri Yabancı Dilden Keyif Alma Ölçeği (YKDAÖ) ve Yabancı Dilde Konuşma Kaygısı Ölçeği (YDKKÖ) ile ölçülmüştür. Ölçek, akademik personelin yardımıyla GoogleDocs kullanılarak çevrimiçi olarak sunuldu ve 2020-2021 akademik yılının bahar döneminde üç ay boyunca erişilebilir durumda kaldı. Çalışmanın sonuçları, birinci sınıf öğrencilerinin çevrimiçi konuşma becerileri derslerinde oldukça keyif aldıklarını ve orta düzeyde kaygılı olduklarını ve YDKA ile YDKK arasında anlamlı bir negatif korelasyon olduğunu ortaya koymuştur. Cinsiyet açısından ise cinsiyetin YDKA üzerinde bir etkisinin olmadığı, ancak YDKK üzerinde etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bölge değişkeninin YDKA ve YDKK üzerindeki etkisi incelendiğinde, YDKA ve YDKK açısından bölgelere göre anlamlı bir farklılık olduğu ortaya çıkmıştır. Analiz ayrıca çok dillilik derecesi ile YDKA ve YDKK puanları arasında önemli bir korelasyon olduğunu ortaya koymuştur. Algılanan İngilizce yeterlilik düzeyi, YDKA ve YDKK üzerinde etkili bir faktör olarak bulunmuştur. Son olarak, birinci sınıf öğrencilerinin konuşma becerileri dersi için sınıf ortamı tercihlerinin FLE ve FLSA üzerinde etkili bir faktör olduğu belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre öneriler sunulmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectyabancı dil konuşma kaygısıen_US
dc.subjectyabancı dilden keyif almaen_US
dc.subjectçevrimiçi yabancı dil öğrenmeen_US
dc.subjectforeign language speaking anxietyen_US
dc.subjectforeign language enjoymenten_US
dc.subjectonline foreign language learningen_US
dc.titleInvestigating the freshmen's anxiety and enjoyment through online speaking skills courses in pre-service English language teacher education programmes in Turkeyen_US
dc.title.alternativeTürkiye'de İngiliz dili öğretmen eğitimi programlarında birinci sınıf öğrencilerinin kaygı ve keyif almalarının çevrimiçi konuşma becerileri dersi üzerinden incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-8884-2899en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-7427-363Xen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster