Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErsanlı, Ceylan Yangın
dc.contributor.authorÖztürk, Öznur
dc.date.accessioned2023-09-28T05:43:54Z
dc.date.available2023-09-28T05:43:54Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-01
dc.identifier.citationÖztürk, Ö. (2022). Investigating professional agency levels of in-service English language teachers in Turkish efl context. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.en_US
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/142256.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/34269
dc.description.abstractBu çalışma, Türkiye'deki hizmetiçi İngilizce öğretmenlerinin mesleki eylemliliklerini araştırmayı amaçlamaktadır. Mesleki eylemlilik hem öğretmen yetiştiricileri hem de öğretmenleri yakından ilgilendirir. Mesleki eylemlilik seviyesi yüksek öğretmenler başarının artırılmasındaki önemli etkenlerden biridir. Fakat Türkiye literatüründe öğretmenlerin mesleki eylemliliklerinin araştırıldığı çalışma sayısı yeterli değildir. Buradan yola çıkarak bu çalışma Türkiye özelinde görev yapan 486 İngilizce öğretmeninin profesyonel açıdan eylemlilik seviyelerini araştırır. Öğretmenlerin cinsiyet, öğretmenlik deneyimi, öğretmenlik yaptıkları okul kademesi, okul türü, mezun oldukları bölüm ve yükseköğrenime devam etme oranları gibi değişkenler ile mesleki eylemlilikleri arasında bir bağlantı olup olmadığı araştırılmıştır. Bu çalışmada karma yöntem deseni kullanılmıştır. Nicel veriler bir anket aracılığıyla toplanmış ve elde edilen veriler yarı yapılandırılmış 7 soruluk bir röportaj ile desteklenmiştir. Röportaj verileri içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Sonuçlar göstermiştir ki katılımcı İngilizce öğretmenleri, öğretmen toplulukları içerisinde sınıf ile karşılaştırıldığında daha düşük seviyede mesleki eylemlilik gösterir. Her iki alanda da hedeflenen seviyeye ulaşabilen öğretmenler mesleki eylemliliği yüksek olarak kabul edilir. Cinsiyet değişkeni mesleki eylemlilik açısından bilimsel bir farklılık sergilememiştir. Çalışmaya katılımcı öğretmenlerin mezun oldukları bölümler ile mesleki eylemlilikleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Profesyonel ve mesleki eğitimlerine devam eden öğretmenlerin etmeyenlerle karşılaştırıldığında daha yüksek oranda mesleki eylemlilik sergilediği görülmüştür. Ayrıca bulgular göstermiştir ki ilkokul kademesinde çalışan öğretmenler ortaokul ve lise öğretmenlerinden daha yüksek mesleki eylemlilik seviyesine sahiptirler. Bu çalışma sonuçları göstermiştir ki Türkiye'deki İngilizce öğretmenleri sınıf içi ve öğretmen topluluklarında farklı seviyelerde eylemlilik sergiledikleri için başarılı seviyede mesleki eylemliliklerini kullanamamaktadır.en_US
dc.description.abstractThis study aims at investigating in-service Turkish EFL teachers' professional agency by collecting its data from 486 teachers, and seeks to discover whether there is a difference between variables such as gender, teaching experience, the stage they are teaching, the school type, their major, ongoing professional development. In this study, mixed method research design has been used. Quantitative data has been collected via a questionnaire and the researcher has conducted a semi-structured interview with 10 Turkish EFL teachers to gather the qualitative data. Content analysis method has been used to analyze interview answers. The results have shown that participating Turkish EFL teachers show low levels of professional agency in the teacher community when compared with the results of classroom. Even though they present a higher level of agency in the classroom, participating Turkish EFL teachers cannot be said to perform intended level of professional agency. Gender variable has found to have no impact on professional agency levels of the participant teachers. The majors of the participants do not affect their performed professional agency. Teachers who have continued with their professional development educations and trainings uses higher levels of agency when compared with their colleagues. Additionally, it has been seen that primary school teachers perform higher levels of professional agency when compared with middle school and high school teachers. Findings of this study has presented that novice Turkish EFL teachers do not act accordingly in order to be accepted as an agentic teacher since they employ significantly different levels of agency in the two main contexts of their professional life, teacher community and classroom.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjecteylemliliken_US
dc.subjectmesleki eylemliliken_US
dc.subjectyabancı dil olarak İngilizce dersi öğretmenlerien_US
dc.subjectagencyen_US
dc.subjectprofessional agencyen_US
dc.subjectEFL teachersen_US
dc.titleInvestigating professional agency levels of in-service English language teachers in Turkish efl contexten_US
dc.title.alternativeHizmetiçi İngilizce öğretmenlerinin Türkiye bağlamında mesleki eylemlilik seviyelerinin araştırılmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.authorID0000-0001-5269-0638en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-4180-4027en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster