Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGelen, İsmail
dc.contributor.authorKazakov, Jeyhun
dc.date.accessioned2023-09-26T12:16:36Z
dc.date.available2023-09-26T12:16:36Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-02-14
dc.identifier.citationKazakov, J. (2022). Uluslararası üniversite öğrencilerinin Türk diline ilişkin kaygıları ve bilişsel farkındalıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.en_US
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/142276.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/34265
dc.description.abstractBu çalışmada, Uluslararası Üniversite Öğrencilerinin Türk Diline İlişkin Kaygıları ve Bilişsel Farkındalıkları Arasındaki İlişkinin İncelenip ortaya konması; bu kaygı ve bilişsel farkındalıkların cinsiyet, yaş, geldikleri ülke, Türkiye'de kaldıkları süre ve öğrenim gördükleri fakültenin kaygı ve bilişsel farkındalıklarının hangileri olduğunun belirlenmesi; Uluslararası üniversite öğrencilerinin Türkçe öğrenme kaygısı ve kendi bilişsel farkındalığının ve davranışlarının incelenmesini Türkçe diline ilişkin kaygılarının önemini ortaya koymak ve tespit edilmesi amaçlanmıştır. Ayrıca araştırmada, Uluslararası üniversite öğrencilerinin Türk diline ilişkin kaygıları ve bilişsel farkındalıkları arasındaki ilişkinin eğilimlerinin cinsiyet, yaş, Türkiye'de kaldıkları süre, öğrenim gördükleri fakülte vb. değişkenler bakımından anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği de incelenmiştir. Araştırmada, yöntem olarak betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada veriler, ''Horwitz, Horwitz ve Cope (1986)'un Yabancı Dil Öğrenme Kaygı Ölçeği'' ve ''Üstbilişsel Farkındalık Ölçeği (MAI)'' ölçekleri ile elde edilmiştir. Araştırma, örneklemini Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencileri, farklı fakültelerde öğrenim gören 175 öğrenci oluşturmuştur. Verilerin analizinde frekans, yüzde, ortalama değerler, T-testi ve MANOVA kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin geldikleri ülkeleri değişkeni açısından bazı ülkeler arasında yüksek kaygı eğilimine sahip olurken, bilişsel farkındalık yaş ve geldikleri ülke değişkeni açısından anlamlı farklılıklar ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, examining and revealing the relationship between international university students concerns about the Turkish language and their cognitive awareness, determining the anxiety and cognitive awareness of these concerns by gender, age, country of origin, duration of stay in Turkey, and the faculty they study, it is aimed to examine the Turkish language learning anxiety of internataional students and their own cognitive awareness and behaviors, to reveal the importance of their concerns about the Turkish language and to identify them. In addition, in the research, the tendencies of the relationship between the anxiety and cognitive awareness of international university students about the Turkish language were determined by gender, age, length of stay in Turkey, faculty they study under, etc. It was also examined whether there was a significant difference in terms of variables. In the research, a descriptive survey model was used as a method. The scales of "Horwitz, Horwitz, and Cope (1986)'s Foreign Language Learning Anxiety Scale" and "Metacognitive Awareness Scale (MAI") were used to collect data for the study. The sample of the research consisted of Samsun Ondokuz Mayis University undergraduate, graduate, and doctorate students, and 175 students studying in different faculties. Frequency, percentage, mean values, T-test, and MANOVA were used in the analysis of the data. As a result of the study, while the students had a high tendency for anxiety in some countries in terms of the variable of the country they came from, significant differences emerged in terms of the age of cognitive awareness and the country they came from.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürkçeye ilişkin kaygıen_US
dc.subjectkaygıen_US
dc.subjectbilişsel farkındalıken_US
dc.subjectTurkish language concernsen_US
dc.subjectconcernen_US
dc.subjectcognitive awarnessen_US
dc.titleUluslararası üniversite öğrencilerinin Türk diline ilişkin kaygıları ve bilişsel farkındalıkları arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeAn examination of the relations between international students concerns about Turkish language and their cognitive awarnessen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-8681-5993en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-6669-8702en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster