Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErgun, Mustafa
dc.contributor.authorAkkan, Duygu
dc.date.accessioned2023-08-15T08:35:41Z
dc.date.available2023-08-15T08:35:41Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.citationAkkan, D. (2022). Eğitsel dijital oyun destekli fen bilimleri dersinin öğrenci başarı ve motivasyonuna etkisi:elektriğin iletimi. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.en_US
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/144862.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/34125
dc.descriptionTam Metin / Tezen_US
dc.description.abstractBu çalışma altıncı sınıf fen bilimleri dersi yedinci ünite “Elektriğin İletimi” konusunda hazırlanan eğitsel dijital oyunun öğrenci başarısına ve derse yönelik motivasyonuna etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden yarı deneysel ön test - son test eşleştirilmiş kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Çalışmada, fen bilimleri akademik başarı testi ve fen bilimleri dersine yönelik motivasyon ölçeği veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Çalışma 2021- 2022 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde, Karadeniz bölgesinde bir ilin ilçe merkezinde bulunan sosyoekonomik düzeyleri eşit iki farklı altıncı sınıfta öğrenim gören toplam 26 öğrenciden oluşturmaktadır. Deney grubu 12 ve kontrol grubu 14 kişiden oluşmaktadır. Akademik başarı ve motivasyon ölçeği ön test uygulamasından sonra deney grubunda eğitsel dijital oyun destekli öğretim, kontrol grubunda ise fen bilimleri ders kitabına göre ders işlenmiştir. Deney ve kontrol grubuna çalışma sonunda akademik başarı ve motivasyon ölçeği son test uygulaması yapılmıştır. Veriler bir istatistik paket program yardımıyla analiz edilmiştir. Analiz sonuçları incelendiğinde deney ve kontrol grubunun fen bilimleri akademik başarı ön testi ve son testi arasında anlamlı fark bulunmuştur. Ancak gruplar arasındaki akademik başarı son test sonuçlarında iki grup arasında anlamlı fark bulunamamıştır. Hem kontrol grubunda hem de deney grubunda kullanılan öğretim teknikleri öğrencilerin akademik başarısını artırmıştır ancak deney grubu ve kontrol grubu son test puanları arasında anlamlı farklılık yaratmamıştır. Deney ve kontrol grubunun fen bilimlerine yönelik motivasyon ölçeği son test puan ortalamaları, ön test puan ortalamalarına göre artmıştır ve anlamlı bir farklılık oluşmuştur. Ancak gruplar arası son test puanları arasında anlamlı bir farklılık oluşmamıştır. Gruplarda uygulanan öğretim teknikleri her iki grubunda motivasyonunu eşit düzeyde etkilemiştir. Araştırmada kullanılan eğitsel dijital oyun farklı konularda ve sınıf seviyelerinde ayrıca ev ödevi olarak verilebiliren_US
dc.description.abstractThis study was carried out to examine the effect of the educational digital game prepared on the seventh unit of the sixth grade science course "Transmission of Electricity" on student success and motivation towards the lesson. In the study, a quasi-experimental pre-test - post-test paired control group design, which is one of the quantitative research methods, was used. In the study, science academic achievement test and motivation scale for science lesson were used as data collection tools. The study consists of a total of 26 students studying in two different sixth grades with equal socioeconomic levels in the district center of a province in the Black Sea region in the spring term of the 2021-2022 academic year. The experimental group consists of 12 people and the control group consists of 14 people. After the pre-test application of the academic achievement and motivation scale, educational digital game-supported instruction was given in the experimental group, and the course was taught according to the science textbook in the control group. At the end of the study, the academic achievement and motivation scale post-test was applied to the experimental and control groups. The data were analyzed with the help of a statistical package program. When the results of the analysis were examined, a significant difference was found between the science academic achievement pre-test and post-test of the experimental and control groups. However, no significant difference was found between the two groups in the academic achievement post-test results between the groups. The teaching techniques used in both the control group and the experimental group increased the academic achievement of the students, but did not create a significant difference between the post-test scores of the experimental group and the control group. The motivation scale post-test mean scores of the experimental and control groups for science increased compared to the pre-test mean scores, and there was a significant difference. However, there was no significant difference between the post-test scores between the groups. The teaching techniques applied in the groups increased the motivation of both groups equally. The educational digital game used in the research can also be given as homework in different subjects and grade levels.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjecteğitsel dijital oyunen_US
dc.subjectfen eğitimien_US
dc.subjectunity 3den_US
dc.subjectelektriğin iletimien_US
dc.subjecteducational digital gameen_US
dc.subjectscience educationen_US
dc.subjectunity 3den_US
dc.subjecttransmission of electricen_US
dc.titleEğitsel dijital oyun destekli fen bilimleri dersinin öğrenci başarı ve motivasyonuna etkisi:elektriğin iletimien_US
dc.title.alternativeThe effect of educational digital game supported Science course on student success and motivation: Transmission of electricityen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.authorID0000-0001-9319-9052en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4471-6601en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster