dc.contributor.advisor | Ergun, Mustafa | |
dc.contributor.author | Akkan, Duygu | |
dc.date.accessioned | 2023-08-15T08:35:41Z | |
dc.date.available | 2023-08-15T08:35:41Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.date.submitted | 2022 | |
dc.identifier.citation | Akkan, D. (2022). Eğitsel dijital oyun destekli fen bilimleri dersinin öğrenci başarı ve motivasyonuna etkisi:elektriğin iletimi. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun. | en_US |
dc.identifier.uri | http://libra.omu.edu.tr/tezler/144862.pdf | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12712/34125 | |
dc.description | Tam Metin / Tez | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışma altıncı sınıf fen bilimleri dersi yedinci ünite “Elektriğin İletimi”
konusunda hazırlanan eğitsel dijital oyunun öğrenci başarısına ve derse yönelik
motivasyonuna etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada nicel araştırma
yöntemlerinden yarı deneysel ön test - son test eşleştirilmiş kontrol gruplu desen
kullanılmıştır. Çalışmada, fen bilimleri akademik başarı testi ve fen bilimleri dersine
yönelik motivasyon ölçeği veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Çalışma 2021-
2022 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde, Karadeniz bölgesinde bir ilin ilçe
merkezinde bulunan sosyoekonomik düzeyleri eşit iki farklı altıncı sınıfta öğrenim
gören toplam 26 öğrenciden oluşturmaktadır. Deney grubu 12 ve kontrol grubu 14
kişiden oluşmaktadır. Akademik başarı ve motivasyon ölçeği ön test uygulamasından
sonra deney grubunda eğitsel dijital oyun destekli öğretim, kontrol grubunda ise fen
bilimleri ders kitabına göre ders işlenmiştir. Deney ve kontrol grubuna çalışma
sonunda akademik başarı ve motivasyon ölçeği son test uygulaması yapılmıştır.
Veriler bir istatistik paket program yardımıyla analiz edilmiştir. Analiz sonuçları
incelendiğinde deney ve kontrol grubunun fen bilimleri akademik başarı ön testi ve
son testi arasında anlamlı fark bulunmuştur. Ancak gruplar arasındaki akademik
başarı son test sonuçlarında iki grup arasında anlamlı fark bulunamamıştır. Hem
kontrol grubunda hem de deney grubunda kullanılan öğretim teknikleri öğrencilerin
akademik başarısını artırmıştır ancak deney grubu ve kontrol grubu son test puanları
arasında anlamlı farklılık yaratmamıştır. Deney ve kontrol grubunun fen bilimlerine
yönelik motivasyon ölçeği son test puan ortalamaları, ön test puan ortalamalarına
göre artmıştır ve anlamlı bir farklılık oluşmuştur. Ancak gruplar arası son test
puanları arasında anlamlı bir farklılık oluşmamıştır. Gruplarda uygulanan öğretim
teknikleri her iki grubunda motivasyonunu eşit düzeyde etkilemiştir. Araştırmada
kullanılan eğitsel dijital oyun farklı konularda ve sınıf seviyelerinde ayrıca ev ödevi
olarak verilebilir | en_US |
dc.description.abstract | This study was carried out to examine the effect of the educational digital game
prepared on the seventh unit of the sixth grade science course "Transmission of
Electricity" on student success and motivation towards the lesson. In the study, a
quasi-experimental pre-test - post-test paired control group design, which is one of
the quantitative research methods, was used. In the study, science academic
achievement test and motivation scale for science lesson were used as data collection
tools. The study consists of a total of 26 students studying in two different sixth
grades with equal socioeconomic levels in the district center of a province in the
Black Sea region in the spring term of the 2021-2022 academic year. The
experimental group consists of 12 people and the control group consists of 14 people.
After the pre-test application of the academic achievement and motivation scale,
educational digital game-supported instruction was given in the experimental group,
and the course was taught according to the science textbook in the control group. At
the end of the study, the academic achievement and motivation scale post-test was
applied to the experimental and control groups. The data were analyzed with the help
of a statistical package program. When the results of the analysis were examined, a
significant difference was found between the science academic achievement pre-test
and post-test of the experimental and control groups. However, no significant
difference was found between the two groups in the academic achievement post-test
results between the groups. The teaching techniques used in both the control group
and the experimental group increased the academic achievement of the students, but
did not create a significant difference between the post-test scores of the
experimental group and the control group. The motivation scale post-test mean
scores of the experimental and control groups for science increased compared to the
pre-test mean scores, and there was a significant difference. However, there was no
significant difference between the post-test scores between the groups. The teaching
techniques applied in the groups increased the motivation of both groups equally.
The educational digital game used in the research can also be given as homework in
different subjects and grade levels. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | eğitsel dijital oyun | en_US |
dc.subject | fen eğitimi | en_US |
dc.subject | unity 3d | en_US |
dc.subject | elektriğin iletimi | en_US |
dc.subject | educational digital game | en_US |
dc.subject | science education | en_US |
dc.subject | unity 3d | en_US |
dc.subject | transmission of electric | en_US |
dc.title | Eğitsel dijital oyun destekli fen bilimleri dersinin öğrenci başarı ve motivasyonuna etkisi:elektriğin iletimi | en_US |
dc.title.alternative | The effect of educational digital game supported Science course on student success and motivation: Transmission of electricity | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | OMÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0001-9319-9052 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0003-4471-6601 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |