Yabancı dil eğitimi için kullanılan çevrimiçi dil paylaşım platformlarını kullananların beklentileri ve karşılanma düzeyi
Künye
Tozluoğlu, E. (2022). Yabancı dil eğitimi için kullanılan çevrimiçi dil paylaşım platformlarını kullananların beklentileri ve karşılanma düzeyi. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.Özet
Çevrimiçi dil paylaşım platformları, herhangi bir yabancı/ikinci dili öğrenme çabası içinde olan kişiler tarafından hem aynı dili birlikte öğrenme/pratik etme hem de birbirlerine kendi anadillerini yabancı dil olarak öğretme maksadıyla tüm dünyada oldukça yaygın bir şekilde kullanılmakta olan öğrenme ortamlarıdır. Bu ortamların özellikle çokça tekrar ve pratik gerektiren yabancı dil öğrenme sürecine yakın çevrede bulunamayan dil partnerlerine zaman ve mekân kısıtlaması olmadan ulaşılabilmesi bakımından katkı sağladığı düşünülmektedir. Bu bakımdan genellikle yabancı dilde algısal dil becerilerine göre daha yavaş gelişim gösteren üretimsel dil becerilerini geliştirme yönünden eksiklik hisseden ve öğrenmeye çalıştığı yabancı dili anladığı halde konuşamadığını belirten kişilerin bu sorunlarını da çözmek için kullanılabildiği düşünülmektedir. Dolayısıyla bu amaca ne ölçüde hizmet ettiklerine karar vermek için mevcut araştırma kapsamında bu platformlardan kullanıcıların beklentileri belirlenmekte ve bu beklentilerin karşılanma düzeyleri tespit edilmektedir. Çalışmanın araştırma evrenini "www.conversationexchange.com" internet sitesi, "Tandem" ve "HelloTalk" uygulamaları ile "Facebook" üzerinde kurulmuş dil grupları oluşturmaktadır. Araştırma, teorik temelini oluşturan öz-yönelimli öğrenme, e-tandem dil öğrenme, öğrenme topluluğu ve algısal/üretimsel dil becerileri kuramları ile platformların detaylı incelenmesinden ve kullanıcı görüşlerinden hareketle beklentileri ortaya koymaktadır. Bu beklentiler ve alanyazın kullanılarak oluşturulan ve geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılan 7 demografik soru ve 32 madden oluşan 7 faktörlü 5'li Likert tipinde bir ölçek 132 kullanıcıya uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analiz edilmesiyle beklentilerin karşılanma düzeyleri saptanmıştır. Araştırma bu beklentilerin çevrimiçi dil paylaşım platformları tarafından karşılanma düzeylerinin oldukça yüksek olduğunu ortaya koymaktadır. Bu çalışma çevrimiçi informal dil öğrenme ortamlarının formal öğrenme ortamlarına entegrasyonu için de ipuçları içermekte ve gelecekte yürütülecek ilgili araştırmalar için önemli çıkarımlar sunmaktadır. Online language exchange platforms are widely used learning environments around the world by the people in need of learning a foreign/second language with the aim of both learning/practicing the same language or teaching their own mother tongues to each other as a foreign language. These environments are taught to contribute especially to language learning process which requires much repetition and practice in terms of reaching language partners who are not readily available in the immediate environment without any time and space limitation. Thus, for the purpose of deciding to what degree they serve to this end, users' expectations are defined and the degree to which these expectations are met is detected in the research. Research universe consists of "www.conversationexchange.com" web site, "Tandem" and "HelloTalk" applications and language groups founded on "Facebook". With the help of its roots in the theoretical framework of self-directed learning, e-tandem language learning, community of inquiry, receptive/productive language competences and in detail examinations of the platforms and users' views, the study finds out the expectations. Then, it defines the degree to which these expectations are met via a measuring tool in the form of a 5-point Likert scale which is devised by conducting reliability and validity analysis and consists of 7 demographic questions and 32 items and divided into 7 factors. The research reveals that the degree to which these expectations are met by online language exchange platforms are quite high. This study includes clues for the integration of informal language learning environments to the formal ones and it presents important implications for further research.
Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Turkish Young Language Learners' Attitudes Towards English
Kiziltan, Nalan; Atli, Isil (Hacettepe Univ, 2013)This study has been conducted in fourteen 4th graders' classrooms in Turkish curriculum laboratory elementary schools in seven cities of Turkey during the academic year 2006-2007 in order to find out young language learners' ... -
Investigating the freshmen's anxiety and enjoyment through online speaking skills courses in pre-service English language teacher education programmes in Turkey
Durmuş, Rabia İrem (Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)This study has been conducted in order to reveal freshmen's Foreign Language Enjoyment (FLE) and Foreign Language Speaking Anxiety (FLSA) through online speaking skills courses in the 2020-2021 academic year in the current ... -
The effects of anxiety, shyness and language learning strategies on speaking skills and academic achievement
Oflaz A. (Eurasian Society of Educational Research, 2019)The purpose of this research was to investigate the relationship between foreign language anxiety, shyness, language learning strategies, speaking scores and academic achievement of university preparatory students learning ...