• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Turkish Young Language Learners' Attitudes Towards English

Tarih

2013

Yazar

Kiziltan, Nalan
Atli, Isil

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

This study has been conducted in fourteen 4th graders' classrooms in Turkish curriculum laboratory elementary schools in seven cities of Turkey during the academic year 2006-2007 in order to find out young language learners' attitudes towards English and English lessons in Turkish elementary schools. To determine young language learners' attitudes towards English language inside and outside the classroom, two questionnaires have been developed. The findings of the study have revealed that the pupils seem to have developed positive attitudes towards English language skills and sub skills, materials, the course book, and activities. It has been found out that the attitudes of the pupils change significantly according to language skills and learning environment. There is not a significant difference in the attitudes of pupils towards English according to gender.

Kaynak

Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal of Education

Cilt

28

Sayı

2

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12712/16050

Koleksiyonlar

  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [12971]

İlgili Öğeler

Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.

  • Yabancı dil eğitimi için kullanılan çevrimiçi dil paylaşım platformlarını kullananların beklentileri ve karşılanma düzeyi 

    Tozluoğlu, Ercan (Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)
    Çevrimiçi dil paylaşım platformları, herhangi bir yabancı/ikinci dili öğrenme çabası içinde olan kişiler tarafından hem aynı dili birlikte öğrenme/pratik etme hem de birbirlerine kendi anadillerini yabancı dil olarak öğretme ...
  • Investigating the freshmen's anxiety and enjoyment through online speaking skills courses in pre-service English language teacher education programmes in Turkey 

    Durmuş, Rabia İrem (Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)
    This study has been conducted in order to reveal freshmen's Foreign Language Enjoyment (FLE) and Foreign Language Speaking Anxiety (FLSA) through online speaking skills courses in the 2020-2021 academic year in the current ...
  • The effects of anxiety, shyness and language learning strategies on speaking skills and academic achievement 

    Oflaz A. (Eurasian Society of Educational Research, 2019)
    The purpose of this research was to investigate the relationship between foreign language anxiety, shyness, language learning strategies, speaking scores and academic achievement of university preparatory students learning ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.