Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇağlar, Erdem
dc.contributor.authorUygun, Güneş
dc.date.accessioned2023-08-04T10:47:20Z
dc.date.available2023-08-04T10:47:20Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.citationUygun, G. (2022). Müzik eğitimi anabilim dallarının batı müziği teori ve uygulaması dersi bologna sürecine ilişkin uygulamalarının çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.en_US
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/144946.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/34073
dc.descriptionTam Metin / Tezen_US
dc.description.abstractBu araştırmada Müzik Eğitimi Anabilim Dallarındaki Batı Müziği Teori ve Uygulaması 1 dersinin Bologna Süreci kapsamında, farklı üniversitelerde haftalık ders içeriği, amaç, öğretim elemanı sayısı, dersin eğitiminde kullanılan kaynaklar, içerik, değerlendirme özellikleri, iş yükü durumları, öğrenme çıktıları boyutlarında nasıl yer aldığının saptanması, bu boyutlar arasındaki varsa farklılıkların ortaya konulması amaçlanmaktadır. Araştırmada üniversitelerin internet sitelerinin bilgi paketlerinde yer alan Batı Müziği Teori ve Uygulaması 1 dersine ilişkin bilgiler incelenerek değerlendirilmiş, veriler alt problemlere göre tablolaştırılarak yüzdelik değerlerle analiz edilmiştir. Dersin haftalık ders içeriği, amaç, öğretim elemanı sayısı, dersin eğitiminde kullanılan kaynaklar, içerik, değerlendirme özellikleri, iş yükü durumları, öğrenme çıktıları incelenmiştir. Araştırma evrenini Türkiye’deki Müzik Eğitimi Anabilim Dalı bulunan üniversiteler, örneklemini ise tabakalı rastgele örnekleme yapılarak seçilen Müzik Eğitimi Anabilim Dalı bulunan on üniversite oluşturmaktadır. Araştırmada doküman analizi yöntemi tercih edilmiştir. Araştırma bulgularından dersin eğitiminin; birinci ve ikinci haftasında müzik teorisi eğitimi, üçüncü ve dördüncü haftasında müzik teorisi ve kulak eğitimi, beşinci haftasında kulak ve müzik teorisi eğitimi, solfej ve tartım eğitimi, müzik teorisi, solfej ve dikte eğitimi, altıncı haftasında müzik teorisi eğitimi, yedinci haftasında kulak ve müzik teorisi eğitimi, sekizinci haftasında müzik teorisi eğitimi ve ara sınav uygulaması, dokuzuncu haftasında müzik teorisi eğitimi, kulak ve müzik teorisi eğitimi, ara sınav uygulaması, onuncu haftasında müzik teorisi eğitimi, on birinci haftasında kulak, dikte ve solfej eğitimi, on ikinci, on üçüncü ve on dördüncü haftasında müzik teorisi eğitimine ağırlık verdiği, araştırmanın örneklemini oluşturan üniversitelerden iki üniversitenin dersin amaçları bilgisinin benzer olduğu, araştırmanın örneklemini oluşturan üniversitelerden sekiz üniversitenin dersin eğitimini bir öğretim elemanı ile yürüttüğü, araştırmanın örneklemini oluşturan üniversitelerden sekiz üniversitenin solfej eğitimi kitaplarına ağırlık verdiği, araştırmanın örneklemini oluşturan üniversitelerden dört üniversitenin dersin içeriği bilgisinin benzer olduğu, araştırmanın örneklemini oluşturan üniversitelerden sekiz üniversitenin değerlendirme özelliklerinin benzer olduğu, iş yükünde farklılıklar olduğu, araştırmanın örneklemini oluşturan üniversitelerden üç üniversitenin dikte ağırlıklı öğrenme çıktıları maddelerine yer verildiği sonuçlarına ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this research, it was aimed to determine how the Western Music Theory and Practice 1 course in Music Education Departments is included in the dimensions of weekly course content, purpose, number of instructors, textbooks used in the education of the course, content, evaluation features, workload conditions, learning outcomes in different universities within the scope of Bologna Process and it is aimed to reveal the differences, if any, between these dimensions. In the research, the information about the Western Music Theory and Practice 1 course, which is included in the information packages of the universities' websites, was examined and evaluated, the data were tabulated according to the sub-problems and analyzed with percentage values. Weekly course content of the course, purpose, number of instructors, textbooks used in the education of the course, content, evaluation features, workload situations and learning outcomes were examined. The research population consists of universities in Turkey with a Music Education Department, and the sample consists of ten universities with a Music Education Department selected by stratified random sampling. In the research, document analysis method has preferred.From the research findings, the education of the course; music theory education in the first and second weeks, music theory and ear training education in the third and fourth weeks, ear training and music theory education,solfeggio and rhythm education,music theory, solfeggio and dictation education in fifth week, music theory education in the sixth week, ear training and music theory education in seventh week, music theory education and midterm exams in the eighth week, music theory education, ear training and music theory education, midterm exams in the ninth week, music theory education in the tenth week, ear training, dictation and solfeggio education in the eleventh week, music theory education in the twelfth, thirteenth and fourteenth weeks of the lesson has focused on, two universities from the universities that make up the sample of the research have similar knowledge of the objectives of the course, eight universities from the universities that make up the sample of the research teach the course with one instructor, eight universities that make up the sample of the research focus on solfeggio education books, the content of the course is similar in four universities from the universities that make up the sample of the research, It has been concluded that the evaluation characteristics of eight universities that make up the sample of the research are similar, found differences in workloads, and the dictation focused learning outcomes items of three universities that make up the sample of the research are included.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBologna sürecien_US
dc.subjectmüzik eğitimien_US
dc.subjectbilgi paketien_US
dc.subjectbatı müziği teori ve uygulaması 1 dersien_US
dc.subjectBologna processen_US
dc.subjectmusic educationen_US
dc.subjectinformation packageen_US
dc.subjectwestern music theory and practice 1 courseen_US
dc.titleMüzik Eğitimi Anabilim Dallarının Batı Müziği Teori ve Uygulaması 1 dersi Bologna Sürecine ilişkin uygulamalarının çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of the applications of Music Education Departments on the Theory and Application of Western Music 1 course regarding the Bologna Process according to various variablesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-2180-322Xen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-3465-4515en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster