Müzik Eğitimi Anabilim Dallarının Batı Müziği Teori ve Uygulaması 1 dersi Bologna Sürecine ilişkin uygulamalarının çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi
Citation
Uygun, G. (2022). Müzik eğitimi anabilim dallarının batı müziği teori ve uygulaması dersi bologna sürecine ilişkin uygulamalarının çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.Abstract
Bu araştırmada Müzik Eğitimi Anabilim Dallarındaki Batı Müziği Teori ve
Uygulaması 1 dersinin Bologna Süreci kapsamında, farklı üniversitelerde haftalık ders
içeriği, amaç, öğretim elemanı sayısı, dersin eğitiminde kullanılan kaynaklar, içerik,
değerlendirme özellikleri, iş yükü durumları, öğrenme çıktıları boyutlarında nasıl yer
aldığının saptanması, bu boyutlar arasındaki varsa farklılıkların ortaya konulması
amaçlanmaktadır. Araştırmada üniversitelerin internet sitelerinin bilgi paketlerinde
yer alan Batı Müziği Teori ve Uygulaması 1 dersine ilişkin bilgiler incelenerek
değerlendirilmiş, veriler alt problemlere göre tablolaştırılarak yüzdelik değerlerle
analiz edilmiştir. Dersin haftalık ders içeriği, amaç, öğretim elemanı sayısı, dersin
eğitiminde kullanılan kaynaklar, içerik, değerlendirme özellikleri, iş yükü durumları,
öğrenme çıktıları incelenmiştir. Araştırma evrenini Türkiye’deki Müzik Eğitimi
Anabilim Dalı bulunan üniversiteler, örneklemini ise tabakalı rastgele örnekleme
yapılarak seçilen Müzik Eğitimi Anabilim Dalı bulunan on üniversite oluşturmaktadır.
Araştırmada doküman analizi yöntemi tercih edilmiştir. Araştırma bulgularından
dersin eğitiminin; birinci ve ikinci haftasında müzik teorisi eğitimi, üçüncü ve
dördüncü haftasında müzik teorisi ve kulak eğitimi, beşinci haftasında kulak ve müzik
teorisi eğitimi, solfej ve tartım eğitimi, müzik teorisi, solfej ve dikte eğitimi, altıncı
haftasında müzik teorisi eğitimi, yedinci haftasında kulak ve müzik teorisi eğitimi,
sekizinci haftasında müzik teorisi eğitimi ve ara sınav uygulaması, dokuzuncu
haftasında müzik teorisi eğitimi, kulak ve müzik teorisi eğitimi, ara sınav uygulaması,
onuncu haftasında müzik teorisi eğitimi, on birinci haftasında kulak, dikte ve solfej
eğitimi, on ikinci, on üçüncü ve on dördüncü haftasında müzik teorisi eğitimine ağırlık
verdiği, araştırmanın örneklemini oluşturan üniversitelerden iki üniversitenin dersin
amaçları bilgisinin benzer olduğu, araştırmanın örneklemini oluşturan üniversitelerden
sekiz üniversitenin dersin eğitimini bir öğretim elemanı ile yürüttüğü, araştırmanın
örneklemini oluşturan üniversitelerden sekiz üniversitenin solfej eğitimi kitaplarına
ağırlık verdiği, araştırmanın örneklemini oluşturan üniversitelerden dört üniversitenin
dersin içeriği bilgisinin benzer olduğu, araştırmanın örneklemini oluşturan
üniversitelerden sekiz üniversitenin değerlendirme özelliklerinin benzer olduğu, iş
yükünde farklılıklar olduğu, araştırmanın örneklemini oluşturan üniversitelerden üç
üniversitenin dikte ağırlıklı öğrenme çıktıları maddelerine yer verildiği sonuçlarına
ulaşılmıştır. In this research, it was aimed to determine how the Western Music Theory and Practice
1 course in Music Education Departments is included in the dimensions of weekly
course content, purpose, number of instructors, textbooks used in the education of the
course, content, evaluation features, workload conditions, learning outcomes in
different universities within the scope of Bologna Process and it is aimed to reveal the
differences, if any, between these dimensions. In the research, the information about
the Western Music Theory and Practice 1 course, which is included in the information
packages of the universities' websites, was examined and evaluated, the data were
tabulated according to the sub-problems and analyzed with percentage values. Weekly
course content of the course, purpose, number of instructors, textbooks used in the
education of the course, content, evaluation features, workload situations and learning
outcomes were examined. The research population consists of universities in Turkey
with a Music Education Department, and the sample consists of ten universities with
a Music Education Department selected by stratified random sampling. In the research,
document analysis method has preferred.From the research findings, the education of
the course; music theory education in the first and second weeks, music theory and ear
training education in the third and fourth weeks, ear training and music theory
education,solfeggio and rhythm education,music theory, solfeggio and dictation
education in fifth week, music theory education in the sixth week, ear training and
music theory education in seventh week, music theory education and midterm exams
in the eighth week, music theory education, ear training and music theory education,
midterm exams in the ninth week, music theory education in the tenth week, ear
training, dictation and solfeggio education in the eleventh week, music theory
education in the twelfth, thirteenth and fourteenth weeks of the lesson has focused on,
two universities from the universities that make up the sample of the research have
similar knowledge of the objectives of the course, eight universities from the
universities that make up the sample of the research teach the course with one
instructor, eight universities that make up the sample of the research focus on solfeggio
education books, the content of the course is similar in four universities from the
universities that make up the sample of the research, It has been concluded that the
evaluation characteristics of eight universities that make up the sample of the research
are similar, found differences in workloads, and the dictation focused learning
outcomes items of three universities that make up the sample of the research are
included.