• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uzaktan eğitimde ters-yüz sınıf uygulamalarının bilişsel aktiviteye etkisi

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Tez (1.502Mb)

Tarih

2022

Yazar

Erdal, Fatih

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Erdal, F. (2022). Uzaktan eğitimde ters-yüz sınıf uygulamalarının bilişsel aktiviteye etkisi. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.

Özet

ÇalıĢmada uzaktan eğitim sürecinde, ters yüz sınıf uygulamalarının öğrencilerin biliĢsel aktivitelerini ne yönde etkilediği araĢtırılmaktadır. Bir ortaöğretim kurumundan 9, 10 ve 11. sınıf seviyelerinden seçilen öğrencilerle iki hafta boyunca ters-yüz sınıf, iki hafta boyunca geleneksel öğretim yöntemleri kullanılarak çevrimiçi senkron (canlı) dersler gerçekleĢtirilmiĢtir. Öğrencilerin canlı dersler esnasındaki biliĢsel aktiviteleri ICAP çerçevesi katılım türlerine göre ölçülmüĢtür. ICAP çerçevesi (Chi ve Wylie, 2014) aktiviteyi etkileĢimli, yapılandırmacı , aktif ve pasif olmak üzere dört farklı kategori altında gruplamaktadır. ÇalıĢma nicel ve nitel araĢtırma desenlerinin bir karmasını barındırmaktadır. ÇalıĢma nitel araĢtırma yöntemlerinden çoklu durum çalıĢması Ģeklinde gerçekleĢtirilmiĢtir. Ġki farklı durumdan (Ters-yüz sınıf ve geleneksel sınıf) elde edilen ve biliĢsel aktiviteye örnek olabilecek durumlar karĢılaĢtırılmıĢtır. Bu sayede iki farklı yaklaĢımın biliĢsel aktivite üzerindeki etkileri betimlenmeye çalıĢılmıĢtır. Ders esnasında araĢtırmacı, yapılandırılmamıĢ gözlem formu kullanarak, katılım türlerini ve tanımlarını not almıĢtır. Sonrasında, ICAP çerçevesi temel alınarak katılım türleri sınıflandırılmıĢtır. Elde edilen veriler ıĢığında davranıĢ türlerinin gerçekleĢme sıklığı karĢılaĢtırılmıĢtır. Bulgulara göre ters-yüz sınıf uygulamalarının öğrencilerin biliĢsel aktiviteleri üzerinde etkili olabileceği anlaĢılmıĢtır. Dokuzuncu sınıf düzeyinde söz isteme davranıĢında ters yüz sınıfta yer alan öğrencilerin ICAP çerçevesine göre aktif katılım açısından iki kat kadar daha aktif oldukları gözlemlenmiĢtir. Aynı sınıf düzeyinde yapılandırmacı katılım olarak belirlenen sorulara açık uçlu cevaplar verme davranıĢının gözlemlenme oranı, ters yüz sınıfta geleneksel yönteme göre iki katına çıkmıĢtır. Ancak sorulara kısa cevaplar verme ve sesli okuma gibi alanlarda ise iki farklı yaklaĢım arasında biliĢsel aktiviteye iĢaret eden durumlar gözlemlenmemiĢtir. Sorulara açık uçlu cevaplar verme davranıĢı, on ve on birinci sınıf düzeylerinde de ters-yüz sınıf uygulanan derslerde geleneksel yöntemle yapılan derslere oranla yaklaĢık iki kat fazla gözlemlenmiĢtir. Bu duruma göre ters-yüz sınıf uygulamasının ICAP çerçevesinde yer alan etkileĢimli katılım türünü artırarak biliĢsel aktiviteye olumlu etki ettiği söylenebilir.
 
In the study, it is investigated how the flipped classroom practices affect the cognitive activities of students in the distance education process. With students selected from the 9th, 10th and 11th grade levels from a secondary education institution, two weeks flipped classroom and two weeks online synchronous (live) lessons using traditional teaching methods were conducted. Cognitive activities of students during live lessons were measured according to the types of participation in the ICAP framework. According to the ICAP framework (Chi and Wylie, 2014), there are 4 types of activities: (i) interactive, (ii) constructivist, (iii) active and (iv) passive. The study includes a mix of quantitative and qualitative research designs. The study was carried out as a multiple case study, one of the qualitative research methods. Cases obtained from two different situations (Flip-in classroom and traditional classroom) and which can be examples of cognitive activity were compared. By this means, the effects of two different approaches on cognitive activity were tried to be described. During the lesson, the researcher took notes on the types and definitions of participation by using an unstructured observation form. During the lesson, the researcher took notes on the types of participation and definitions by using an unstructured observation form. After that, the types of participation were classified based on the ICAP framework. According to the all accounts obtained, the frequency of occurrence of behavior types was compared. According to the findings, it was understood that flipped classroom practices could be effective on students' cognitive activities. For example, when we regard the behavior of asking for permission at the 9th grade level, it has been observed that the students in the flipped classroom are two times more active in terms of active participation according to the ICAP framework. Grade level the rate of observing the behavior of giving open-ended answers to the questions determined as constructivist participation has doubled in the flipped classroom compared to the traditional method. However, in areas such as giving short answers to questions and reading aloud, situations indicating cognitive activity were not observed between the two different approaches. The behavior of giving open-ended answers to the questions was also observed about twice as much in the 10th and 11th grade classes in the lessons with the flipped classroom, compared to the lessons taught with the traditional method. In this case, it can be said that the flipped classroom practice has a positive effect on cognitive activity by increasing the type of interactive participation within the framework of ICAP.
 

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/144985.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/34030

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [23]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.