Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAslan, Hüseyin
dc.contributor.authorErkuş, Hamdi
dc.date.accessioned2023-07-11T13:03:00Z
dc.date.available2023-07-11T13:03:00Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.citationErkuş, H. (2022). Okul müdürlerinin algılanan duygusal zekaları ile öğretmen mutluluğu arasındaki ilişki. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.en_US
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/144981.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/34026
dc.descriptionTam Metin / Tezen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okul müdürlerinin öğretmenlerce algılanan duygusal zekaları ile öğretmen örgütsel mutluluğu arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2020-2021 eğitimöğretim yılında Çorum ili Merkez ilçesinde görev yapan 3620 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle belirlenen 462 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama amacıyla Bulut (2015) tarafından geliştirilen “Okullarda Örgütsel Mutluluk Ölçeği” ve Ergin (2008) tarafından geliştirilen “Duygusal Zeka Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde; t testi, tek yönlü varyans analizi, korelasyon katsayısı ve doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre: Öğretmenlerin algıladıkları yönetici duygusal zekaları ve öğretmenlerin örgütsel mutlulukları “katılıyorum” olarak yüksek düzeyde bulunmuştur. Öğretmenlerin algıladıkları yönetici duygusal zeka düzeyleri ile ilgili analiz sonuçlarına göre; cinsiyet, yaş, görev yapılan okuldaki öğretmen sayısı değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Mesleki kıdem değişkenine göre, kıdemi düşük olan öğretmenlerin algıladıkları yönetici duygusal zekaları kıdemli öğretmenlerden anlamlı derecede yüksek bulunmuştur. Okul türü değişkenine göre, ilkokul ve ortaokulda çalışan öğretmenlerin algıladıkları yönetici duygusal zeka düzeyleri, lisede çalışan öğretmenlerden anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur. Okuldaki kıdem değişkenine göre, okulda ilk yılını çalışan öğretmenlerin uyumluluk puan ortalaması, 2-5 yıl kıdemi olan öğretmenlerden daha yüksek bulunmuştur. Öğretmenlerin örgütsel mutluluk algılarıyla ilgili analiz sonuçlarında; cinsiyet, mesleki kıdem ve yaş değişkenlerinde sadece ekonomik koşullar alt boyutunda anlamlı farklılık oluşmuştur; okul türü değişkenine göre, ortaokulda çalışan öğretmenlerin örgütsel mutluluk düzeyleri, liselerde çalışan öğretmenlerden daha yüksek çıkmıştır. Son çalışılan okuldaki kıdem değişkenine göre, kıdemi 0-1 yıl olan öğretmenlerin yönetim süreçleri mutluluk düzeyleri, kıdemi 2-5 yıl olan öğeretmenlerden daha yüksek çıkmıştır. Okul yöneticilerinin öğretmenlerce algılanan duygusal zekaları ile öğretmen örgütsel mutluluğu arasında pozitif yönde “orta” düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca algılanan duygusal zeka puanlarının, örgütsel mutluluk değişkeni üzerinde anlamlı bir yordayıcı olduğu bulgularına ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine the relationship between the perceived emotional intelligence of principals and teachers happiness. Relational scanning models have been used in research. The universe of research consists of 3620 teachers serving in the Central District of Çorum Province for the year 2020-2021. An example of the research consists of 462 teachers determined by a disproportionate cluster sampling method. The research used the "Emotional Intelligence Scale of Organizational Happiness in Schools" by Bulut (2015) and "Emotional Intelligence Scale" developed by Ergin (2008) for data collection. The data obtained was analysed using t test, one-way analysis of variance, coefficient of correlation and linear regressin analysis. The analysis found a high level of managerial emotional intelligence perceived by teachers and the organisational happinessof teachers as "I agree". According to the results of the analysis relating to the perceived managerial emotional intelligence of teachers, it does not differ greatly in terms of gender, age or the staff number of the institution. According to the seniority variables, the perceived managerial emotional inteeligence of less experienced teachers has been considerably highr than the more experienced teachers. According to the type of school variable, the levels of organizational happiness of teachers working in middle and primary schools are higher than those working in high schools. According to the seniority in the institution variable, the adaptational score average of the teachers working their first year in the institution is found higher than those working for 2 – 5 years. In the results of analysis relating to teachers’ perceptions of organizational happiness a great difference occured only in economical conditions subdimentions in gender, professional seniority and age variables. According to the school type variable, the levels of managerial emotional intelligence perceived by teachers working in middle schools has been found much higher than ones working in primary schools. According to the seniority in current school variable, the levels of happiness in managerial process of the teachers with 0-1 year experience is found higher than the ones with 2-5 year experience. There has been a positively meaningful relationship between school administrators' emotional intelligence perceived by teachers and the organizational happiness of teaching. It has also been found that perceived emotional intelligence points are a meaningful exhaustion of the organizational happiness variable.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectmutluluken_US
dc.subjectörgütsel mutluluken_US
dc.subjectduygusal zekaen_US
dc.subjecthappinessen_US
dc.subjectorganizational happinessen_US
dc.subjectemotional intelligenceen_US
dc.titleOkul müdürlerinin algılanan duygusal zekaları ile öğretmen mutluluğu arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relation between the perceived emotional intelligence of school administrators and the happiness (Content) of teachersen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6595-5583en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-2724-0445en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster