• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Programlama eğitimine başlamada blok temelli programlama ile metin temelli programlamanın karşılaştırılması

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Tez (939.1Kb)

Tarih

2022

Yazar

Çanakci, Yunus Emre

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Çanakci, Y.E. (2022). Programlama eğitimine başlamada blok temelli programlama ile metin temelli programlamanın karşılaştırılması. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.

Özet

Bu araştırmada ortaokul öğrencilerinin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi kapsamında aldıkları doğrusal programlama eğitimlerinin sonuçlarına odaklanılmıştır. Araştırmada Ağrı-Patnos Değirmendüzü Ortaokulu 6 ve 7. Sınıf öğrencileri ile çalışılmıştır. Ülkemizde ortaokul kademesindeki tüm öğrencilere programlama becerileri blok tabanlı programlama araçları ile kazandırılmaktadır. Ancak blok tabanlı programlama eğitimi ile programlama becerilerinin temellerini oluşturan öğrencilerin metin tabanlı programlamaya geçişte bu becerilerinin yeterli olmayacağı varsayılmaktadır. Araştırmada odaklanılan problem durumu; blok tabanlı programlama araçları ile temel programlama eğitimi alan öğrencilerin metin tabanlı programlamanın mantığını ve çalışma prensiplerini anlamak, uygulamak konusunda bazı problemler yaşama olasılığıdır. Blok tabanlı programlama araçlarının doğrusal programlama mantığının dışında, belli açılardan doğrusal olmayan programlama mantığını içermesi doğrusal programlama mantığına göre çalışan metin tabanlı programlama araçlarının kullanımında problemler ortaya çıkarmaktadır. Buna göre tezin amacı temel programlama becerilerini blok tabanlı programlama eğitimi ile alan öğrenciler ile temel programlama eğitimini metin tabanlı programlama araçları ile alan öğrencilerin ileri düzey programlama eğitimleri sonucunda elde edecekleri beceriler arasındaki farkın ortaya çıkarılmasıdır. Araştırmaya göre gruplar deney ve kontrol grubu olarak ikiye ayrılmıştır. Gruplar 12 öğrenciden oluşmaktadır. 6. Sınıf kademesinde çalışmaya dahil olan bu iki grubun okulun ve bireysel imkanların kısıtlı olmasından dolayı 5. Sınıf kademesinde bilişim teknolojileri ile ilgili herhangi bir ders almamışlardır. Gruplar çalışmanın başlangıcına kadar henüz programlama eğitimi almamış kişilerden oluşmaktadır. 6. Sınıf kademesinde kontrol grubu blok tabanlı programlama eğitimi alırken deney grubu blok tabanlı programlama araçlarını hiç görmeden metin tabanlı programlama etkinliklerine başlamıştır. Etkinlikler sonucunda öğrencilerden programlama kavramlarını tanımlamaları istenmiştir. Analizler öğrenciler arasında bir farklılığa işaret etmemiştir. Çalışma, iki gruba da metin temelli daha ileri düzey programlama eğitimleri verilmesi şeklinde devam etmiştir. Gerçekleştirilen başarı testi sonucunda programlama eğitimine blok temelli programlama eğitimi almadan doğrudan metin temelli programlama etkinlikleri ile başlayan grubun programlama alanında akademik ve pratik olarak daha başarılı olabileceği, temel programlama becerilerini metin tabanlı araçlarda hayata geçirebilme konusunda blok tabanlı eğitimi ile başlayan gruba göre daha başarılı oldukları ortaya çıkmıştır. Bu sonuçlara programlama becerileri değerlendirme ölçeği ile ulaşılmıştır
 
In this research, the results of linear programming trainings taken by secondary school students within the scope of Information Technologies and Software course are focused. In the research, Ağrı-Patnos Değirmendüzü Secondary School 6 and 7. Classroom students were studied. In Türkiye, all students at the secondary school level are provided with programming skills with block-based programming tools. However, it is assumed that the text-based programming skills of the students who form the foundations of programming skills with block-based programming education will not be sufficient. The focus of the research is on the problem situation; it is the fact that students who receive basic programming education with block-based programming tools have some problems in understanding and applying the logic and working principles of text-based programming. The fact that block-based programming tools contain nonlinear programming logic other than linear programming logic creates problems in the use of text-based programming tools that work according to linear programming logic. Accordingly, the aim of the thesis is to reveal the difference between the group that receives basic programming skills with block-based programming education and the real software skills of the groups that receive basic education with text-based programming tools. According to the research, the groups were divided into two as experimental and control groups. The groups consist of 12 students. 6. Due to the fact that these two groups involved in the work in the grade cadaver have limited school and individual opportunities, 5. The course could not be processed at the grade level. The groups consist of people who have not yet received programming training until the beginning of the study. At the 6th grade level, the control group received block-based programming training, while the experimental group started text-based programming activities without ever seeing the block-based programming tools. According to the first concept evaluation scale, there is no significant difference between the groups. After the studies, it was revealed that the experimental group that started programming training with text-based programming activities without receiving block-based programming training could be more successful in real software, and that they were more successful than the group that started with block-based training in terms of implementing basic programming skills in text-based tools. These results were reached by the programming skills assessment scale.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12712/33988

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [23]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.