dc.contributor.advisor | Yakışan, Mehmet | |
dc.contributor.author | Görmüş, Gönül | |
dc.date.accessioned | 2023-04-13T05:28:51Z | |
dc.date.available | 2023-04-13T05:28:51Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.date.submitted | 2021 | |
dc.identifier.citation | Görmüş, G. (2021). Dolaşım sistemi konusunun öğretiminde bağlam temelli öğrenme yaklaşımındaki react stratejisine göre hazırlanan etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ürünleri üzerine etkisi. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun. | en_US |
dc.identifier.uri | http://libra.omu.edu.tr/tezler/136080.pdf | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12712/33940 | |
dc.description | Tam Metin / Tez | en_US |
dc.description.abstract | Fen bilimleri eğitiminde esas konulardan biri olan sistemler konusu bireylerin
zor anladıkları kavram-olguları içine almaktadır. Dolaşım sistemi konusunun bireyler
tarafından belleklerinde doğru biçimde yapılandırılabilmesi, konunun daha kalıcı
olabilmesi ve değişik öğretim yöntemlerinden faydalanılarak her bireye hitap etmesi
biyoloji eğitiminin hedeflerinden biri olmalıdır. Bu araştırma çağımızda fen bilimleri
eğitiminde gün geçtikçe kullanımı artış gösteren bağlam temelli öğrenme yaklaşımı
üzerine yapılmıştır. Çalışmanın amacı dolaşım sistemi konusunun öğretiminde
bağlam temelli öğrenme yaklaşımındaki REACT stratejisine göre hazırlanan
etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ürünleri üzerine etkisini incelemektir. Araştırmada
bireylerin dolaşım sistemi konusuna dair akademik başarısı ve biyolojiye dair
tutumlarını belirlemek adına çeşitli ölçekler kullanılmıştır. Bu ölçekler; araştırmacı
tarafından geliştirilen dolaşım sistemi başarı testi, REACT stratejisi basamaklarına
göre hazırlanmış etkinlikler ve biyoloji tutum ölçeğidir. Dolaşım sistemi başarı testi
ve biyoloji tutum ölçeği ön test ve son test olarak deney ve kontrol grubuna
uygulanmıştır. Bu çalışma sürecinde tarafsız olarak seçilmiş deney ve kontrol gruplu
karma desen kullanılmıştır. 2018-2019 yılı bahar döneminde 8 hafta süren bu
araştırma Samsun ili Atakum ilçesinde bulunan Onur Ateş Anadolu lisesinde 11.
Sınıf öğrencileriyle yürütülmüştür. Deney grubu öğrencileri ile bağlam temelli
öğrenme yaklaşımındaki REACT stratejisi basamakları kullanılarak ders işlenirken,
kontrol grubu öğrencileri ile müfredata dayalı öğretim uygulanmıştır. Bu çalışma
deney grubundan 30 öğrenci, kontrol grubundan 30 öğrenci olmak üzere toplam 60
öğrenciden oluşmaktadır. Uygulama sonrası edinilen veriler SPSS istatistik programı
ve Microsoft Excel programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda elde
edilen bulgulara göre deney grubundaki öğrencilerin akademik başarıları kontrol
grubu öğrencilerine göre anlamlı farklılık göstermiştir. Biyoloji tutum ölçeğinden
elde edilen puanlara bakıldığında iki grup arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır.
Fakat her iki grup için, tutum ölçeği puanlarında anlamlı bir artış söz konusudur. | en_US |
dc.description.abstract | The subject of systems, which is one of the main subjects in science education,
includes concept-facts that individuals hardly understand. One of the goals of science
education should be that the subject of the circulatory system is structured correctly
by individuals in their memory, the subject becomes more permanent, and addresses
each individual by making use of different teaching methods. This research has been
conducted on the context-based learning approach whose use is increasing day by
day in science education in our age. The aim of the study is to examine the effects of
the activities prepared according to the REACT strategy of the context-based
learning approach on the learning products of the students in the teaching of the
circulatory system subject. Various scales were used in the study to determine the
academic achievement of the individuals on the subject of the circulatory system and
their attitudes towards biology. These scales; The circulatory system success test
developed by the researcher is the activities and biology attitude scale prepared
according to the REACT strategy steps. Circulatory system success test and biology
attitude scale were applied to the experimental and control groups as pre-test and
post-test. In this study, a mixed design with neutrally selected experimental and
control groups was used. This study, which lasted 8 weeks in the spring semester of
2018-2019, was conducted with 11th grade students at Onur Ateş Anatolian High
School in Atakum, Samsun. While the lesson was taught with the experimental group
students using the REACT strategy steps of the context-based learning approach,
traditional curriculum-based teaching was applied with the control group students.
This study consists of 60 students, 30 students from the experimental group and 30
students from the control group. The data obtained after the application were
analyzed using the SPSS statistics program and Microsoft Excell. According to the
findings obtained as a result of the analysis, the academic achievements of the
students in the experimental group showed a significant difference compared to the
control group students. When the scores obtained from the Biology Attitude Scale
were examined, no significant difference was found between the two groups.
However, there is a significant increase in the scores of the two scales for both
groups. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | bağlam temelli öğrenme | en_US |
dc.subject | REACT stratejisi | en_US |
dc.subject | dolaşım sistemi | en_US |
dc.subject | biyoloji eğitimi | en_US |
dc.subject | akademik başarı | en_US |
dc.subject | context-based learning | en_US |
dc.subject | REACT strategy | en_US |
dc.subject | circulation system | en_US |
dc.subject | science education | en_US |
dc.subject | academic achievement | en_US |
dc.title | Dolaşım sistemi konusunun öğretiminde bağlam temelli öğrenme yaklaşımındaki react stratejisine göre hazırlanan etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ürünleri üzerine etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The effect of the context-based learning approach based on the REACT strategy in teaching the subject of the circulatory system on the learning products of the student | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | OMÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0001-5398-7273 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-5359-2826 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |