Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYakışan, Mehmet
dc.contributor.authorGörmüş, Gönül
dc.date.accessioned2023-04-13T05:28:51Z
dc.date.available2023-04-13T05:28:51Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.citationGörmüş, G. (2021). Dolaşım sistemi konusunun öğretiminde bağlam temelli öğrenme yaklaşımındaki react stratejisine göre hazırlanan etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ürünleri üzerine etkisi. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.en_US
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/136080.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/33940
dc.descriptionTam Metin / Tezen_US
dc.description.abstractFen bilimleri eğitiminde esas konulardan biri olan sistemler konusu bireylerin zor anladıkları kavram-olguları içine almaktadır. Dolaşım sistemi konusunun bireyler tarafından belleklerinde doğru biçimde yapılandırılabilmesi, konunun daha kalıcı olabilmesi ve değişik öğretim yöntemlerinden faydalanılarak her bireye hitap etmesi biyoloji eğitiminin hedeflerinden biri olmalıdır. Bu araştırma çağımızda fen bilimleri eğitiminde gün geçtikçe kullanımı artış gösteren bağlam temelli öğrenme yaklaşımı üzerine yapılmıştır. Çalışmanın amacı dolaşım sistemi konusunun öğretiminde bağlam temelli öğrenme yaklaşımındaki REACT stratejisine göre hazırlanan etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ürünleri üzerine etkisini incelemektir. Araştırmada bireylerin dolaşım sistemi konusuna dair akademik başarısı ve biyolojiye dair tutumlarını belirlemek adına çeşitli ölçekler kullanılmıştır. Bu ölçekler; araştırmacı tarafından geliştirilen dolaşım sistemi başarı testi, REACT stratejisi basamaklarına göre hazırlanmış etkinlikler ve biyoloji tutum ölçeğidir. Dolaşım sistemi başarı testi ve biyoloji tutum ölçeği ön test ve son test olarak deney ve kontrol grubuna uygulanmıştır. Bu çalışma sürecinde tarafsız olarak seçilmiş deney ve kontrol gruplu karma desen kullanılmıştır. 2018-2019 yılı bahar döneminde 8 hafta süren bu araştırma Samsun ili Atakum ilçesinde bulunan Onur Ateş Anadolu lisesinde 11. Sınıf öğrencileriyle yürütülmüştür. Deney grubu öğrencileri ile bağlam temelli öğrenme yaklaşımındaki REACT stratejisi basamakları kullanılarak ders işlenirken, kontrol grubu öğrencileri ile müfredata dayalı öğretim uygulanmıştır. Bu çalışma deney grubundan 30 öğrenci, kontrol grubundan 30 öğrenci olmak üzere toplam 60 öğrenciden oluşmaktadır. Uygulama sonrası edinilen veriler SPSS istatistik programı ve Microsoft Excel programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda elde edilen bulgulara göre deney grubundaki öğrencilerin akademik başarıları kontrol grubu öğrencilerine göre anlamlı farklılık göstermiştir. Biyoloji tutum ölçeğinden elde edilen puanlara bakıldığında iki grup arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Fakat her iki grup için, tutum ölçeği puanlarında anlamlı bir artış söz konusudur.en_US
dc.description.abstractThe subject of systems, which is one of the main subjects in science education, includes concept-facts that individuals hardly understand. One of the goals of science education should be that the subject of the circulatory system is structured correctly by individuals in their memory, the subject becomes more permanent, and addresses each individual by making use of different teaching methods. This research has been conducted on the context-based learning approach whose use is increasing day by day in science education in our age. The aim of the study is to examine the effects of the activities prepared according to the REACT strategy of the context-based learning approach on the learning products of the students in the teaching of the circulatory system subject. Various scales were used in the study to determine the academic achievement of the individuals on the subject of the circulatory system and their attitudes towards biology. These scales; The circulatory system success test developed by the researcher is the activities and biology attitude scale prepared according to the REACT strategy steps. Circulatory system success test and biology attitude scale were applied to the experimental and control groups as pre-test and post-test. In this study, a mixed design with neutrally selected experimental and control groups was used. This study, which lasted 8 weeks in the spring semester of 2018-2019, was conducted with 11th grade students at Onur Ateş Anatolian High School in Atakum, Samsun. While the lesson was taught with the experimental group students using the REACT strategy steps of the context-based learning approach, traditional curriculum-based teaching was applied with the control group students. This study consists of 60 students, 30 students from the experimental group and 30 students from the control group. The data obtained after the application were analyzed using the SPSS statistics program and Microsoft Excell. According to the findings obtained as a result of the analysis, the academic achievements of the students in the experimental group showed a significant difference compared to the control group students. When the scores obtained from the Biology Attitude Scale were examined, no significant difference was found between the two groups. However, there is a significant increase in the scores of the two scales for both groups.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectbağlam temelli öğrenmeen_US
dc.subjectREACT stratejisien_US
dc.subjectdolaşım sistemien_US
dc.subjectbiyoloji eğitimien_US
dc.subjectakademik başarıen_US
dc.subjectcontext-based learningen_US
dc.subjectREACT strategyen_US
dc.subjectcirculation systemen_US
dc.subjectscience educationen_US
dc.subjectacademic achievementen_US
dc.titleDolaşım sistemi konusunun öğretiminde bağlam temelli öğrenme yaklaşımındaki react stratejisine göre hazırlanan etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ürünleri üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of the context-based learning approach based on the REACT strategy in teaching the subject of the circulatory system on the learning products of the studenten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.authorID0000-0001-5398-7273en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-5359-2826en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster