• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Medya ve İletişim Sistemleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Medya ve İletişim Sistemleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bir anlatı bileşeni olarak transmedya hikaye anlatımında reklamın işlevleri üzerine bir inceleme

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Tez (2.605Mb)

Tarih

2021

Yazar

Okur, Funda Nur
Yılmaz, Recep

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Okur, F.N. (2021). Bir anlatı bileşeni olarak transmedya hikaye anlatımında reklamın işlevleri üzerine bir inceleme. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.

Özet

Bu çalışmada bir anlatı bileşeni olarak transmedya hikâye anlatımında reklamın işlevleri üzerinde durulmaktadır. Çalışmanın amacı, Türkiye'de transmedya hikâye anlatımının reklamlarda kullanım eksikliği üzerinde yoğunlaşmaktadır. Günümüzde kullanıcıların dijital ortamlarda geçirdiği zaman artışıyla birlikte markalar açısından rekabet unsuru haline gelen transmedya hikâye anlatısı stratejisi reklamın işlevleri açısından çalışılması gerekliliğini ortaya koymaktadır. Reklamın işlevlerinin transmedya hikâye anlatımında kullanımı üzerine çalışmalarda kısıtlı yer verildiği gözlemlenmektedir. Çalışma transmedya hikâye anlatıcılığını bir anlatı bileşeni olarak analiz etmekte ve yorumlamaktadır. Çalışmanın içeriğine uygun olarak anlatı çözümlemesi kullanılmaktadır. Çalışmanın örneklemi, Karadayı, Medcezir, İçerde dizilerinde yer alan reklamların yanı sıra, Doritos Akademi, Haydar Link, Coca Cola Bimilyonneden, Cappy Meyve Tanem, 1V1Y.com Reklamı, Mavi Kötü Çocuk, Coca Cola Survivor Türkiye reklamlarından oluşmaktadır. Çalışmanın sonucunda transmedya hikâye anlatım stratejisinin reklam çalışmalarında kullanılmasının etkili sonuçlar verdiği, izleyiciyi farklı platformlara yönlendirdiği, izleyici geri dönüşlerinin dikkate alındığı bu durumun da izleyicinin evrene ait hissetmesine olanak sağladığı görülmüştür.
 
This study focuses on the functions of advertisement in transmedia storytelling as a narrative component. The aim of this study is to focus on the lack of transmedia storytelling use on ads in Turkey. Nowadays, with the increase of time of users' spending in digital environments, the transmedia storytelling strategy which has become a competitive factor for brands, reveals the necessity of analysis in terms of the functions of advertising. It is observed that there is limited coverage in studies on the use of advertising functions in transmedia storytelling. This study analyzes and interprets the transmedia storytelling as a narrative component. Narrative analysis is being used in accordance with the content of the study. Samples of this study are, beside the ads used in the series; Karadayı, Medcezir, İçerde, and also the ads used in the ads of Doritos Academy, Haydar Link, Coca Cola Bimilyonneden, Cappy Meyve Tanem, 1V1Y.com, Mavi Kötü Çocuk, Coca Cola Survivor Turkey. As a result of this study, it has been observed that the use of the transmedia storytelling strategy in advertising works provides effective results, directs the audience to the different platforms, and this situation, in which audience feedback is taken into account, allows the audience to feel belonging to the universe.
 

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/137605.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/33907

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [1]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.