• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Müzik Ana Sanat Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Müzik Ana Sanat Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ignacy Jan Paderewski'nin op. 17 piyano konçertosu'nun analizi

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Tez (16.51Mb)

Tarih

2021

Yazar

Yiğit, Emin Ersöz

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Yiğit, E.E. (2021). Ignacy Jan Paderewski'nin op.17 piyano konçertosu'nun analizi. (Sanatta yeterlilik tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.

Özet

Döneminin en ünlü müzisyenlerinden biri olan, piyanist ve besteci, Ignacy Jan Paderewski, eserlerinin büyük bir kısmını, piyano eseri ya da piyanolu eserler olacak şekilde bestelemiştir. Romantik döndemde yaygın olarak kullanılan küçük formlarda eser besteleyen Paderewski’nin büyük formlar kullanarak bestelediği az sayıda eser bulunmaktadır ve sadece bir konçerto bestelemiştir. Op. la minör 17 Piyano Konçertosu olarak bilinen bu eser, sanatçının piyano müziği karakterini ve stilini en iyi yansıtan eserlerden biri olarak bilinmektedir. Araştırmada, Paderewski’nin müzikal tarzının ve piyano müziğinin karakterinin, Op. 17 Piyano Konçertosu özelinde belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma, nitel araştırma yöntemi içerinde yer alan desenlerden durum çalışması deseni ile sistematik bir şekilde planlanmıştır. Yapılan detaylı form analizi ile, eserin bölümlerinin form özellikleri, periyot, cümle, pasaj, motif gibi unsurların nasıl tasarlandığı, geçiş, coda, codetta gibi kısımlarının nasıl oluşturulduğu ve tüm bu yapıların nasıl bir araya getirildikleri belirlenmiştir. Elde edilen bulgulardan şemalar oluşturulmuş ve açıklamalar betimsel olarak yapılmıştır. Yine detaylı şekilde yapılan armonik analiz ile eserin tamamının armonik yapısı, kadans noktaları ve hangi kadanslar ile cümlelerin sonlandığı, modülasyonlar ve hangi tonların kullanıldığı belirlenmiş ve elde edilen bulgular yine betimsel olarak ifade edilmiştir. Paderewski’nin, geç romantik dönem bestecisi olduğu, Op. 17 Piyano Konçertosu’nu romantik dönemden önce geliştirilmiş formları kullanarak bestelediği, eserinde romantik dönem müziği unsurlarını yoğun şekilde kullandığı, eserin bölümlerinin sırasıyla, sonat formu, katlı şarkı formu ve sonat rondo formunda olduğu, ilk bölümdeki müzikal fikrin Polonya halk müziğinden temelini aldığı, ilk bölümde klasik tema sunumunun tercih edilmediği, ikinci ve üçüncü bölümün klasik üsluba daha yakın olduğu, art arda gelen kadanslar ile ani modülasyonlar, farklı akor fonksiyonlarının aynı anda kullanımı, özellikle üçüncü bölümde cümle, pasaj ve motiflerin belirli noktalarda çakışması sebepleriyle, eseri inceleyecek farklı kişilerin, farklı fikirlere ulaşmaları ve farklı çıkarımlarda bulunmalarının mümkün olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
 
One of the most famous musicians of his time, pianist and composer, Ignacy Jan Paderewski composed most of his works as either piano pieces or works with piano.The composer with a small number of works written using large forms had composed only one concerto. The concerto is known as Op. 17 Piano Concerto in A Minor and one of the works that best reflects Paderewski's composing style of piano music. The aim of the research is to determine the characteristics of Paderewski's musical style and piano music writing with Op. 17 Piano Concerto in A Minor. The research has been systematically planned with the case study design, which is one of the designs included in the qualitative research method. The formal structure of the movements and how elements such as period, sentence, passage, motif are designed, how parts such as transition, coda, codetta are formed and how all these structures are brought together are determined by a detailed form analysis. Schemes were created from the findings and explanations have been made descriptively. The harmonic structure of the whole work, cadence points and with which cadences the sentences end have been determined by detailed harmonic analysis and explanations were made descriptively. It has been concluded that, although Paderewski was a late romantic period composer, he composed his Op. 17 Piano Concerto by using forms developed before the romantic period. The movements of the piece are respectively in sonata form, lied form and sonata rondo form. The musical idea in the first movement is based on Polish folk music. In the first movement, classical theme presentation is not preferred. The second and the third movements are closer to the classical style. Because of the successive cadences, sudden modulations and the simultaneous use of different chord functions especially in the third movement, the sentences, passages and motifs overlap at certain points, because of that different people can reach different ideas and make different deductions.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12712/33798

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [9]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.