Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞentürk, Şener
dc.contributor.authorUslu, Emre
dc.date.accessioned2022-11-15T06:27:25Z
dc.date.available2022-11-15T06:27:25Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.citationUslu, E. (2021). Öğretmenlerin ve okul müdürlerinin okul gerilemesi hakkındaki görüşleri (Ordu İli örneği). (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.en_US
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/135957.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/33762
dc.descriptionTam Metin / Tezen_US
dc.description.abstractBu araĢtırma öğretmenlerin ve idarecilerin okul gerilemesi hakkındaki görüĢlerinden faydalanarak okul gerilemesinin nedenlerini açıklamak amacıyla yapılmıĢtır. AraĢtırmada araĢtırmacı tarafından geliĢtirilen, 17 madde ve 4 alt boyuttan oluĢan Okul Gerilemesi GörüĢ Ölçeği (OGGÖ) kullanılmıĢtır. Bu alt boyutlar; okul gerilemesiyle ilgili yönetim, süreç, fiziksel ortam ve mevzuat boyutlarıdır. AraĢtırmaya Ordu ilinde görev yapan 403 öğretmen ve 40 idareci katılmıĢtır. AraĢtırmada; katılımcıların okul gerilemesi hakkındaki görüĢleri ile katılımcıların cinsiyet, öğrenim durumu, kıdem, okulda çalıĢma süresi, okullarının bulunduğu bölge ve okullarının kademesi adlı demografik özellikleri arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı incelenmiĢtir. Katılımcıların ölçeğe verdikleri yanıtlardan elde edilen verilerinin dağılımının testi için katılımcılara KolmogrovSimirnow normallik testi uygulanmıĢtır. Ayrıca t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıĢtır. Verilerdeki dağılımın birbirine yakın olmadığı hallerde anlamlı farklılıklar için Post hoc testlerinden Gabriel Analizi kullanılmıĢtır. Katılımcıların görüĢlerinin analizinden elde edilen veriler alan yazın ıĢığında yorumlanmıĢ ve çeĢitli önerilerde bulunulup araĢtırma sonuçlandırılmıĢtır. AraĢtırmanın sonuçlarına göre; katılımcılar okul gerilemesine nelerin neden olabileceği hakkında yüksek sayılabilecek bir görüĢe sahiptir. Ayrıca katılımcıların çalıĢtıkları okul kademesi ile okul gerilemesi üzerine olan görüĢleri arasında anlamlı bir fark bulunamazken; katılımcıların diğer demografik değiĢkenleri ile okul gerilemesi hakkındaki görüĢleri arasında bazı anlamsal farklar bulunmuĢtur. Okul gerilemesi yurtiçi alan yazınımızda yer bulamamıĢ bir kavramdır. Bu nedenle bu çalıĢma, okul gerilemesinin ne olduğunu ve nelerin okul gerilemesine neden olabileceğini göstermesi açısından önemli bir çalıĢmadır. Hesap verebilirlik ile ilgili sistemleri olan ülkelerde engellenmeye çalıĢılan okul gerilemesi incelenerek, ülkemizdeki gerileyen okullar ve bu gerilemenin nedenleri teĢhis edilebilir ve bu okullara gerekli müdahaleler yapılabilir.en_US
dc.description.abstractThis research was conducted to explain the causes of school decline by making use of the views of teachers and administrators about school decline. In this study, the School Decline Opinion Scale (FDI) developed by the researcher, consisting of 17 items and 4 sub-dimensions, was used. These sub-dimensions are; dimensions of management, process, physical environment, and legislation related to school decline. 403 teachers and 40 administrators working in Ordu province participated in the research. In the study, it was examined whether there was a significant difference between the opinions of the participants about school decline and their gender, educational status, seniority, length of work at school, the region of their school and the level of their school. Kolmogrov - Simirnow normality test was applied to the participants to test the distribution of the data obtained from the responses of the participants to the scale. In addition, t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) were used. In cases where the distribution in the data is not close to each other, Gabriel Analysis, one of the Post hoc tests, was used for significant differences. The data obtained from the analysis of the participants' opinions were interpreted in the light of the literature and various suggestions were made and the research was concluded. According to the results of the research; participants have a fairly high opinion about what might cause school decline. In addition, while there was no significant difference between the school level of the participants and their views on school decline, some semantic differences were found between other demographic variables and their views on school decline. School decline is a concept that has not found a place in our domestic literature. Therefore, it is an important study in terms of showing what school decline is and what can cause school decline. By examining the school decline, which is tried to be prevented in countries with systems of accountability, the declining schools in our country and the causes of this decline can be identified and necessary interventions can be made to these schools.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectokul gerilemesien_US
dc.subjectokul dönüşümüen_US
dc.subjectokul performansıen_US
dc.subjectschool declineen_US
dc.subjectschool turnarounden_US
dc.subjectschool performanceen_US
dc.titleÖğretmenlerin ve okul müdürlerinin okul gerilemesi hakkındaki görüşleri (Ordu İli örneği)en_US
dc.title.alternativeOpinions of teachers and school principals on school decline (The case of Ordu province)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.authorID0000-0001-6216-7998en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0672-7820en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster