Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞenel, Müfit
dc.contributor.authorKiraz, Gökçe
dc.date.accessioned2022-11-15T06:21:35Z
dc.date.available2022-11-15T06:21:35Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.citationKiraz, G. (2021). The role of the cultural intelligence levels of English language teachers foreign language teaching. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.en_US
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/135659.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/33733
dc.descriptionTam Metin / Tezen_US
dc.description.abstractAs the world becomes smaller thanks to technological improvements and globalization, people from diverse cultures study together in the same classrooms, work together in the same companies or live together in the same neighbourhoods. They are in communication with one another as a result of this coming together for different reasons. The fact that every person reflects characteristics from his / her own culture in novel communications may cause misunderstandings, resentments or anger unless people are aware of the differences among cultures. Being aware of the differences among cultures and accepting and adapting oneself to them was defined as Cultural Intelligence. The term has taken attention of different fields from managing to education and a great deal of research has been done about it in those areas. However, it is seen that these studies were conducted mainly in foreign contexts and it is understood that not many of them are on foreign language learning and teaching. Therefore, this study investigates the relationship between cultural intelligence level of English teachers and some demographic characteristics of theirs such as gender, type of school they work, the year of service in foreign language teaching, the department they graduated from and the time they spent abroad. This study was conducted to 101 English language teachers working at state and private high schools in Ġlkadım district in Samsun in the 2020-2021 Education Year. The teachers were given Cultural Intelligence Scale along with some demographic questions without asking their private information. The analysis of the data revealed that the teachers of English had relatively high level of cultural intelligence and international experience was the only characteristic that positively affected the overall cultural intelligence level and behavioural and motivational subdimensions of cultural intelligence.en_US
dc.description.abstractTeknolojik geliĢmeler ve küreselleĢme sayesinde dünya küçülürken, farklı kültürlerden insanlar aynı sınıflarda birlikte okumakta, aynı Ģirketlerde birlikte çalıĢmakta veya aynı mahallelerde birlikte yaĢamaktadırlar. Farklı nedenlerle bir araya gelme sonucunda insanlar birbirleriyle sürekli iletiĢim halindedirler. Özgün iletiĢimlerde her insanın kendi kültürünün özelliklerini yansıtması, insanlar kültürler arasındaki farklılıkların farkında olmadığı sürece yanlıĢ anlamalara, kızgınlıklara veya öfkeye neden olabilmektedir. Kültürler arası farklılıkların farkında olmak ve kabul etmek ve kendini bunlara adapte etmek Kültürel Zeka olarak tanımlanmıĢtır. Bu terim, yönetimden eğitime kadar farklı alanların dikkatini çekmiĢ ve bu alanlarda çok sayıda araĢtırma yapılmıĢtır. Ancak, bu çalıĢmaların ağırlıklı olarak yabancı bağlamlarda yapıldığı görülmekte ve pek çoğunun yabancı dil öğrenme ve öğretimi üzerine olmadığı anlaĢılmaktadır. Bu nedenle, bu çalıĢmada Ġngilizce öğretmenlerinin kültürel zeka düzeyleri ile cinsiyet, çalıĢtıkları okul türü, yabancı dil öğretimindeki hizmet yılı, mezun oldukları bölüm ve yurtdıĢında geçirdikleri süre gibi bazı demografik özellikleri arasındaki iliĢki incelenmektedir. Bu çalıĢma 2020-2021 Eğitim-Öğretim yılında Samsun'un Ġlkadım ilçesindeki devlet liseleri ve özel liselerde görev yapan 101 Ġngilizce öğretmenine uygulanmıĢtır. Öğretmenlere özel bilgilerini sormadan bazı demografik sorularla birlikte Kültürel Zeka Ölçeği verilmiĢtir. Verilerin analizi, Ġngilizce öğretmenlerinin nispeten yüksek düzeyde kültürel zekaya sahip olduklarını ortaya koymuĢ ve öğretmenlerin demografik özellikleri sonuçlarla karĢılaĢtırıldığında, kültürel zeka düzeyini ve kültürel zekanın davranıĢ ve motivasyon alt boyutlarını olumlu etkileyen tek özelliğin uluslararası deneyim olduğu belirlenmiĢtir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectcultureen_US
dc.subjectcultural intelligenceen_US
dc.subjectlanguage learning and teachingen_US
dc.subjectkültüren_US
dc.subjectkültürel zekaen_US
dc.subjectdil öğrenimi ve öğretimien_US
dc.titleThe role of the cultural intelligence levels of English language teachers foreign language teachingen_US
dc.title.alternativeİngilizce öğretmenlerinin kültürel zeka düzeyinin yabancı dil öğretiminde rolüen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-0721-4266en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6982-0870en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster