Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKoyuncu, Sevgi Soylu
dc.contributor.authorUzun, Yasemin
dc.date.accessioned2022-11-15T06:15:47Z
dc.date.available2022-11-15T06:15:47Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.citationUzun, Y. (2021). Güncel sanat tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve resim-iş öğretmenliği öğrencilerinin güncel sanata yönelik tutumlarının incelenmesi. (Doktora tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/33706
dc.descriptionTam Metin / Full Texten_US
dc.description.abstractBu araştırmada, Güncel Sanat Tutum Ölçeği’nin geliştirilmesi ve Resim-İş Öğretmenliği öğrencilerinin Güncel Sanat’a yönelik tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Aynı zamanda öğrencilere ait bazı değişkenler ile öğrencilerin tutumları arasında herhangi bir ilişki olup olmadığı incelenmiştir. Toplum için oldukça yeni ve alışılmadık şekillerde kendini gösteren Güncel Sanat oluşumlarına karşı nasıl bir tutum sergilenmesi gerektiği ya da bu oluşumların ne şekilde algılanabileceği konusunda bir takım problemler olduğunu söylemek mümkündür. Gelecek kuşakların şekillenmesinde ve sanatın topluma aktarılmasında önemli bir role sahip olan Görsel Sanatlar Öğretmeni adaylarının Güncel Sanat’a yönelik tutumları, verecekleri sanat eğitiminin niteliği ve çeşitliği açısından etkili olacaktır. Araştırmanın örneklem grubunu üniversitelerin Resim-İş Öğretmenliği Programlarında öğrenim görmekte olan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla, araştırmacı tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” ve araştırmacı tarafından geliştirilen “Güncel Sanat Tutum Ölçeği” (GSTÖ) kullanılmıştır. Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden biri olan “Tarama Modeli” kullanılmıştır. Araştırma, iki aşamada gerçekleştirilmiştir. Birinci aşamada, GSTÖ geliştirilmiş, ikinci aşamada ise geliştirilen bu ölçekle Resim-İş Öğretmenliği Programlarında öğrenim görmekte olan öğrencilerin Güncel Sanat tutumları belirlenip elde edilen bulgulara dayalı analizler yapılmıştır. Ölçek geliştirme aşaması kapsamında gerçekleştirilen analizler doğrultusunda ölçeğin geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Yapılan analizler sonucunda Resim-İş Öğretmenliği öğrencilerinin Güncel Sanat tutumları “olumlu” düzeyde bulunmuştur. Öğrencilerin Güncel Sanat tutumlarında üniversitelerine, cinsiyetlerine, mezun oldukları lise türüne, ikamet yerlerine ve gelir düzeylerine göre anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Buna karşılık öğrencilerin Güncel Sanat tutumlarında sınıf, yaş ve anne-baba eğitim durumu değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık gözlenmemiştir.en_US
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to develop the Contemporary Art Attitude Scale and to examine the attitudes of the Art Teaching Department students towards Contemporary Art. At the same time, it was examined whether there was a relationship between some variables of students and their attitudes. It is possible to say that there are some problems about how to behave towards Contemporary Art formations, which manifest themselves in quite new and unusual ways for the society, or how these formations can be perceived. The attitudes of Art Teacher candidates, who have an important role in shaping future generations and transferring art to society, are important in terms of the quality and diversity of the art education they will provide. The participant group of the research consists of students studying at the Art Teaching Department of universities. In order to collect data in the research, "Personal Information Form" created by the researcher and "Contemporary Art Attitude Scale" developed by the researcher used. In the research, "Scan Model", which is one of the quantitative research methods, was used. The research was carried out in two stages. In the first stage, the Contemporary Art Attitude Scale was developed, and in the second stage, the Contemporary Art attitudes of the Art Teaching Department students were determined with this scale and analyzed based on the findings made. In line with the analysis carried out within the scope of the scale development phase, it was concluded that the scale is a valid and reliable scale. As a result of the analysis made, the Contemporary Art attitudes of the Art Teaching Department students were found at a "positive" level. Significant differences were found in students' Contemporary Art attitudes according to their university, gender, type of high school they graduated from, place of residence and income level. On the other hand, no significant difference was observed in the Contemporary Art attitudes of the students according to their class, age and educational status of their parentsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectgüncel sanaten_US
dc.subjectçağdaş sanaten_US
dc.subjecttutumen_US
dc.subjectgüncel sanat tutum ölçeğien_US
dc.subjectresim-iş öğretmenliğien_US
dc.subjectcontemporary arten_US
dc.subjectattitudeen_US
dc.subjectcontemporary art attitude scale art teachingen_US
dc.subjectart teaching departmenten_US
dc.titleGüncel sanat tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve resim-iş öğretmenliği öğrencilerinin güncel sanata yönelik tutumlarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeDevelopment of the contemporary art attitude scale and examining the attitudes of art teaching department students towards contemporary arten_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-3798-9185en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster