Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErdoğan Yazar, Evrim
dc.contributor.authorShi, Yingy
dc.date.accessioned2022-10-19T13:30:17Z
dc.date.available2022-10-19T13:30:17Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-07-06
dc.identifier.citationShi, Y. (2021). Yeni İpek Yolu Projesi çerçevesinde Çin ve Türkiye arasındaki sınır ötesi e-ticaret ile ilgili bir araştırma. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.en_US
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/137667.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/33580
dc.description.abstractYeni İpek Yolu Çin'in dünya ticaretini dönüştürecek olan yüzyılın en büyük projesi olarak kabul edilmektedir. Projenin Türkiye dahil Avrupa, Asya Orta Doğu ve Afrika'da bulunan çok sayıda ülkeye ekonomi, altyapı, politika, sosyal ve kültürel iletişim açılarından olumlu etkileri olacağı düşünülmektedir. Yeni İpek Yolu kara, deniz ve dijital ipek yollarını kapsayan geniş kapsamlı bir girişimdir. Bu kapsamda Dijital İpek Yolu gelişen sınır ötesi ticarette birlikte sözkonusu ülkeler arasında ticari ilişkilerde önemli bir kanal olarak ortaya çıkmaktadır. Bu kapsamda son yıllarda önplana çıkan e-ticaret, sınır ötesi e-ticaret konuları giderek daha önemli hale gelecektir. Bu çalışmanın amacı Çin'li tüketicilerin Türk ürünleri konusundaki algılarını, satın alma isteklerini, sınır ötesi e-ticaret platformu kullanım eğilimlerini belirleyerek, Türkiye'de Çin'li tüketicileri hedefleyen firmalar için önerilerde bulunmaktır. Yeni İpek Yolu, sınır ötesi e-ticaret kavramı, Çin ve Türkiye'deki sınır ötesi e-ticaretin mevcut yapısı açıklanmıştır. Proje kapsamında gelişmesi beklenen Çin ve Türkiye arasındaki ticari faaliyetlerde potansiyel bir pazar olarak Çin tüketicilerin sınır ötesi e-ticaret kullanım alışkanlıkları ve Türk ürünleri ile ilgili algıları belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre Çinli tüketiciler Türk ürünlerini pek tanımamakta ve ürünleri satın alabilecekleri herhangi bir elektronik platform bilmemektedirler.en_US
dc.description.abstractThe New Silk Road is regarded as the biggest project of the century that will transform China's world trade. The project will have positive effects on many countries in Europe, Asia, Middle East and Africa, including Turkey, in terms of economy, infrastructure, policy, social and cultural communication. It is predicted that a commercial road referred to by the new Silk Road will be an important channel in commercial relations between these countries on the digital silk road. In this context, e-commerce and cross-border e-commerce issues, which have come to the fore in recent years, will become more and more important. The purpose of this study is to determine the perceptions of Chinese consumers on Turkish products, their willingness to buy, and their tendency to use the cross-border e-commerce platform, and to make recommendations for companies targeting Chinese consumers in Turkey. In this study, the New Silk Road, the concept of cross-border e-commerce, the current structure of cross-border e-commerce in China and Turkey are explained. As a potential market in commercial activities between China and Turkey, which are expected to develop within the scope of the project, cross-border e-commerce usage habits of Chinese consumers and their perceptions about Turkish products were tried to be determined. According to the results of the research, suggestions were made for a potential e-commerce activity for Turkish products in the Chinese market. According to the results of the research, Chinese consumers do not know Turkish products very well and do not know any electronic platform where they can buy products.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectbir kuşak bir yolen_US
dc.subjectsınır ötesi e-ticareten_US
dc.subjectÇinen_US
dc.subjectyeni İpek Yoluen_US
dc.subjectnew Silk Roaden_US
dc.subjectone belt one roaden_US
dc.subjectcross-border e-commerceen_US
dc.subjectChinaen_US
dc.titleYeni İpek Yolu Projesi çerçevesinde Çin ve Türkiye arasındaki sınır ötesi e-ticaret ile ilgili bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA research on the cross-border e-commerce between China and Turkey within framework of the New Silk Road Projecten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-4517-7884en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8689-4137en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster